برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که احتمالا آمریکا بار دیگر به نیروهای نظامی سوریه حمله خواهد کرد.

مازندمجلس: وزارت دفاع روسیه با اشاره به جابه‌جایی موشکهای دوربرد آمریکا از اردن به مناطق مرزی سوریه اعلام کرد که استقرار این موشک‌ها صرفا برای حمله به نیروهای نظامی سوریه در منطقه التنف مستقر شده‌اند.
وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به اینکه برد موشکهای آمریکایی مستقر در منطقه التنف سوریه تا حدی نیست که به نیروهای حامی خود در عملیات علیه داعش کمک کنند تأکید کرد که احتمال مجدد آمریکا به نیروهای نظامی سوریه وجود دارد.
در این بیانیه همچنین تأکید شده که با توجه به حمله‌های پیشین آمریکا به نیروهای نظامی سوریه در مناطق مرزی سوریه و اردن و خطر احتمال حمله مجدد وزارت دفاع روسیه موقعیت را در مناطق مرزی سوریه و اردن به شدت رصد می‌کند.
مقامات پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کردند که آمریکا برای مقابله با نیروهای هوادار دولت سوریه سامانه موشک‌انداز پیشرفته خود را در منطقه مرزی التنف سوریه مستقر کرده است.
سامانه موشک‌انداز سیار (HIMARS) که معمولا به راحتی با یک کامیون جابه‌جا می‌شود می‌تواند اهدافی را تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد، بر این اساس حتی شهر دمشق نیز در تیررس موشک‎های ائتلاف آمریکا موسوم به ائتلاف جهانی علیه داعش قرار دارد.

سوریه آمریکا نیروهای احتمال نظامی مناطق مستقر وزارت روسیه منطقه التنف موشک‌انداز ائتلاف سامانه اعلام اشاره موشکهای تأکید