برگزیده ها

مازندمجلس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: تصویب قانون جدید مربوط به تحریم های غیرهسته ای علیه ایران در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با توجه به عملکرد و سوابق این‌ مجلس در ضدیت و دشمنی با ملت شریف ایران غیرقابل پیش بینی نبود و در ادامه خصومت های ذاتی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

مازندمجلس: وی افزود: دولت ایالات متحده آمریکا براساس برجام که یک سند بین المللی است، تعهداتی دارد که باید آنها را بطور کامل و با حسن نيت انجام دهد. در این زمینه مقررات داخلی کشورها ملاک عمل نیست و دولت ها نمی توانند با توسل به چنين مقرراتی از زیر بار تعهدات قانونی خود شانه خالی کنند.‌
قاسمی خاطر نشان کرد: همانگونه که جمهوری اسلامی ایران تاکنون دقیقا به تعهدات خود عمل کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها به آن اذعان داشته است، همه طرف های برجام موظف و متعهد اند به طور كامل به تعهدات خود عمل نمایند.
قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مفاد و متن این قانون و روند تصویب آن در مجلس نمایندگان و امضای احتمالی توسط رئیس جمهور آمریکا را با دقت زیر نظر و بررسی دارد و هيات نظارت بر اجرای برجام اقدامات متقابل و متناسب را برای تأمین منافع ملی کشور با قاطعيت اتخاذ خواهد کرد.
قاسمی در پایان تاکید کرد: آنچه که در خصوص نیروهای نظامی و توانمندی های موشکی ایران در این طرح مطرح شده است کاملاً ناموجه و غیرقانونی است و اعلام می کنیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شجاعانه از امنیت و منافع کشور خود دفاع خواهند کرد و چنین اقداماتی کوچکترین خللی در این راه ایجاد نخواهد کرد. مجددا تاکید می کنیم برنامه های دفاعی موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا مشروع بوده و حتی با قطعنامه ۲۲۳۱ مغایرتی ندارد و هیچ اقدامی قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی ایران را از حق دفاعی مشروع خود منع نماید.
اسلامی جمهوری آمریکا تعهدات قاسمی برجام نخواهد موشکی دفاعی نیروهای مشروع قانون المللی تصویب منافع تاکید