برگزیده ها
مازندمجلس: نتایج یک نظرسنجی نشان داد اکثریت رای‌دهندگان فرانسوی نمی‌خواهند حزب رییس جمهوری این کشور در انتخابات پارلمانی پیش‌ رو اکثریت مطلق را به دست آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه اکسپرس، نتایج نظرسنجی شبکه تلویزیونی BFM نشان داد ۶۱ درصد رای‌دهندگان فرانسوی نمی‌خواهند حزب "جمهوری به پیش" امانوئل ماکرون، رییس جمهوری این کشور در جریان انتخابات پارلمانی با اکثریت قابل توجه به پیروزی برسد.

اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که در دور دوم انتخابات پارلمانی ترجیح می‌دهند به حزب رقیب رای دهند تا با توجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوعی تعادل ایجاد شود.

حزب جمهوری به پیش ماکرون حدود یک سال پیش تشکیل شد و تا پیش از این هیچ کرسی در پارلمانی برای خود نداشته است.

۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی شبکه BFM گفته‌اند که در صورتی که حزب ماکرون بیش از ۴۰۰ کرسی در پارلمان برای خود به ارمغان آورد، این مساله با توجه به قدرت بسیار زیادی که در اختیار رییس جمهور قرار می‌گیرد برایشان نگران‌کننده خواهد بود. در مقابل حدود ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان نیز گفته‌اند که نسبت به این موضوع کاملا بی‌تفاوت هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که ۳۷ درصد از رای‌دهندگان فرانسوی خواستار آن هستند که حزب متعلق به رییس جمهوری کشورشان در مجلس سفلی پارلمان اکثریت کرسی‌ها را برای خود به ارمغان آورد.
جمهوری نظرسنجی اکثریت ماکرون انتخابات پارلمانی نتایج گفته‌اند شرکت‌کنندگان فرانسوی رای‌دهندگان ارمغان نمی‌خواهند پارلمان