برگزیده ها

مازندمجلس: صدر اعظم آلمان تهدید کرد در صورت آسیب دیدن شرکت های آلمانی از تحریم روسیه توسط آمریکا، برلین اقدام تلافی جویانه انجام خواهد داد.

مازندمجلس: به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با اعلام این هشدار، تحریم روسیه را که توسط سنای آمریکا در طرح تحریم ایران گنجانده شده است، 'اقدامی عجیب' توصیف کرد.

«استفن زیبرت» گفت: عجیب است که تحریم هایی که علیه روسیه طراحی شده اند، ممکن است به تنبیه شرکت های اروپایی نیز بیانجامند. وی تاکید کرد 'این اتفاق نباید بیافتد'.

سنای آمریکا روز پنجشنبه طرحی را تصویب کرد که تحریم های جدیدی علیه ایران و روسیه را شامل می شود. این طرح برای اجرایی شدن باید به تصویب مجلس نمایندگان این کشور رسیده و سپس توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا شود.

این طرح اقداماتی تنبیهی علیه شرکت هایی که از پروژه های خط لوله صادرات انرژی روسیه حمایت مادی کنند پیش بینی کرده است.

برلین بیم دارد که این تحریم راه را برای تنبیه شرکت های آلمانی و اروپایی که در پروژه روسی «نورد استریم 2» درگیرند هموار کند.

شرکت های آلمانی نفت و گاز «وینترشل» و تجارت انرژی «یونیپر»، شرکت بریتانیایی-هلندی «رویال داچ شل»، و شرکت های «او.ام.وی» و «انجی» از اتریش و فرانسه در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند.

روسیه در پروژه نورد استریم 2 در حال ساخت خط لوله ای برای انتقال گاز به آن سوی بالتیک است.
تحریم روسیه آمریکا پروژه انرژی استریم آلمانی تنبیه گزارش هشدار اروپایی تصویب