برگزیده ها
انتقاد کاربران از کیفیت متفاوت اینترنت نامحدود و حجمی/ مخابرات: طبق قوانین رگولاتوری اینترنت ارائه می‌کنیم

مازندمجلس: مخابرات در واکنش به گزارش فارس از انتقاد کاربران درباره کیفیت متفاوت اینترنت نامحدود و حجمی اعلام کرد: سیاست مخابرات طبق مصوبات رگولاتوری، جایگزین کردن سرویس نامحدود با حجمی است اما هیچ کندی یا اختلالی نیز وجود ندارد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در پی انتشار گزارشی با موضوع «اختلال دوباره در سرویس‌ دانلود نامحدود مخابرات/ انتقاد کاربران از کیفیت متفاوت اینترنت نامحدود و حجمی»، سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: «اینترنت پرسرعت مخابرات ایران طبق قوانین رگولاتوری و قرارداد منعقد شده با مشتریان ارائه می شود.»

چند روز پیش کاربران سرویس‌های دانلود نامحدود مخابرات اعلام کردند که «سرویس‌های دانلود نامحدود اینترنت مخابرات از چند روز پیش دچار اختلال و کندی سرعت شدید است و بروز کندی در سرویس‌های اینترنت نامحدود در حالیکه سرویس‌های حجمی اختلالی ندارند.»

مشابه این اختلال در آخرین روزهای سال 95 و اولین روزهای سال 96 نیز گزارش شده بود.

در آن زمان کامران کاظمی معاون تجاری مخابرات منطقه تهران در واکنش به این مشکل در پاسخ به فارس توضیح داد که «مشکلی که در سرویس‌‌های اینترنت نامحدود وجود دارد مربوط به سرعت اغلب پایین این سرویس‌هاست، چون سرعت این سرویس‌ها ثابت است در زمان خالی بودن شبکه نیز کاربران این سرویس‌ها نمی‌توانند از سرعت بیشتر استفاده کنند. در نتیجه این امر اگر ترافیک در شبکه افزایش یابد افت سرعت کاملاً برای مشترکان محسوس است.»

اکنون سخنگوی شرکت مخابرات ایران در واکنش به این گلایه می‌گوید: «ارائه اینترنت ADSL کاملا مطابق با قوانین موجود از سوی رگولاتوری بوده و طبق قرارداد فی مابین در اختیار مشتریان تجاری، عمده و خانگی قرار می گیرد.»

محمد رضا بیدخام تاکید کرد: سیاست شرکت مخابرات ایران طبق مصوبات رگولاتوری، جایگزین کردن سرویس های اینترنت نامحدود با سرویس های حجمی است.

وی همچنین یادآور شد: ارائه سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران طبق قوانین حاکم از طرف کمیسیون تنظیم مقررات بوده و هیچ گونه کندی یا اختلال پیش بینی نشده ای در ارائه اینترنت پرسرعت وجود ندارد.

آ

اینترنت مخابرات نامحدود ارائه کاربران اختلال سرویس‌های رگولاتوری قوانین پرسرعت سرویس دانلود واکنش گزارش تجاری کیفیت روزهای سرویس‌ها مشتریان سخنگوی انتقاد قرارداد متفاوت