برگزیده ها
استفاده زندانیان آمریکایی از پهپاد برای قاچاق مواد مخدر به زندان‌ها

مازندمجلس: بررسی ها نشان می‌دهد زندانیان زندان‌های مختلف آمریکا در 5 سال گذشته از پهپادها به منظور قاچاق مواد مخدر و دیگر اقلام غیرقانونی به درون زندان‌ها بهره گرفته اند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، وزارت دادگستری آمریکا گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد از سال 2012 تا به حال پهپادها به ابزاری محبوب برای زندانیان مبدل شده تا آنها در درون زندان به تلفن همراه، تنباکو، مواد مخدر و نشریات و فیلم های مستهجن دسترسی یابند.

کنگره آمریکا در سال 2012 قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن پرواز پهپاد در خاک آمریکا با رعایت شرایطی مجاز اعلام شد. لذا عموم افراد بر مبنای همین قانون قادر به دریافت مجوز به پرواز درآوردن پهپاد هستند.

قابلیت مانور پهپادها و انعطاف پذیری آنها باعث شده تا از این طریق بتوان اقلام ممنوعه را به داخل امنیتی ترین و بسته ترین زندان های داخل آمریکا فرستاد. در سال 2015 کشف دو تلفن همراه در زندان ایالتی Victorville کالیفرنیا باعث شگفتی مسئولان محلی شده بود تا سرانجام بعد از 5 ماه تحقیق مشخص شد انتقال گوشی های مذکور با استفاده از پهپاد انجام شده است.

بسیاری از زنانیان از طریق قاچاق مواد مخدر و دیگر اقلام ممنوع به زندان ها و فروش آنها به دیگر زندانیان هزاران دلار به جیب می زنند . از همین رو مسئولان محلی در حال نصب تجهیزات پارازیت انداز، حفاظتی و فنس برای شناسایی و بلوکه کردن پهپادها هستند.

آ

پهپاد زندان آمریکا پهپادها زندانیان اقلام مسئولان پرواز همراه استفاده قاچاق