برگزیده ها
افشای هک شدن انبوهی از روترهای اینترنت از سوی سیا

مازندمجلس: بر اساس اسناد تازه افشا شده، سازمان جاسوسی سیا از توانایی هک کردن دهها مدل از روترهای وای – فای برخوردار است، حتی اگر برای حفاظت آنها از کلمات عبور قدرتمند استفاده شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از پی سی مگ، اسنادی که به تازگی توسط ویکی لیکس افشا شده نشان می دهد که سازمان جاسوسی سیا از نرم افزار هک خاصی به نام CherryBlossom برای جایگزینی میان افزار روترهای بی سیم و گنجاندن کدی در آنها استفاده می کند که به جاسوسان سازمان سیا امکان می دهد تا ترافیک اینترنت را از راه دور کنترل کرده و درخواست های ارسالی از مرورگرهای وب را برای جاسوسی های بیشتر منحرف کنند.

بر اساس دستورالعمل استفاده از این نرم افزار که در سال 2006 برای اولین بار منتشر و در سال 2012 به روز شده، انبوهی از روترهای رمزگذاری شده به همین شیوه قابل هک هستند.

سیا از هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده ولی بر طبق افشاگری های ویکی لیکس از روش های مختلفی برای دورزدن تنظیمات امنیتی روترها و دستکاری میان افزار یا firmware آنها استفاده می کند که در برخی موارد نیازی به اطلاع از نام کاربری و کلمه عبور هم نیست. چون سیا ابزار دیگری به نام Claymore ابداع کرده که ورود به تنظیمات روتر به صورت مهمان را ممکن کرده و هکر از طریق یک لپ تاپ که در نزدیکی روتر باشد می تواند ترافیک اینترنت را سرقت کند.

از جمله روترهای هک شده به این شیوه می توان به تولیدات D-Link، Linksys، US Robotics و ... اشاره کرد. برخی از این  روترها برای کاربران خانگی و برخی برای استفاده های حرفه ای در کافی شاپ ها و فرودگاه ها تولید شده اند.

آ

استفاده افزار روترهای اینترنت روترها تنظیمات ترافیک جاسوسی انبوهی