برگزیده ها
مازندمجلس: کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه ما باید رفتار جدیدی را نسبت به مسأله برجام در دستور کار قرار داده و در آن بازنگری کنیم، گفت: در حال حاضر اجرای برجام عملاً بین ایران و اروپا محدود شده است.

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به وضع تحریم‌های جدید در سنای آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: برخلاف آنچه در زمان انتخابات تبلیغ می‌شد مسئله ایالت متحده و ایران با موضوع ریاست جمهوری در کشورمان هیچ ارتباطی ندارد اما برخی طوری نمایش دادند که اگر فلان‌فرد رئیس جمهور شود ایالات متحده تحریم‌های کشورمان را بر می‌دارد در حالیکه این اتفاق نیفتاد. 

ایمانی بر همین اساس افزود: ما حتی شاهد هستیم که بعد از انتخابات تحریم‌های شدیدی علیه کشورمان تصویب شد که ما باید از این موضوع درس بگیریم که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و آنها نه با رؤسای جمهور بلکه با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه ما باید یک رفتار جدیدی را نسبت به مسئله برجام در دستور کار قرار داده و در آن بازنگری کنیم، یادآور شد: در حال حاضر اجرای برجام عملاً بین ایران و اروپا محدودشده است.

وی افزود: ما حتی پیش از برجام مانند تحریم‌های فعلی، تحریم نشده بودیم و این تحریم‌های سنا نسبت به گذشته سنگین است و رئیس‌جمهور فعلی نیز این موضوع را جدی نمی‌گیرد درحالی‌که برجام باید در شرایط فعلی تعیین تکلیف شود که آیا ما می‌خواهیم برجام را با 1+4 پیش ببریم یا قرار است ایالات‌متحده نیز تعهدات خود را انجام دهد.

ایمانی بابیان اینکه سکوت فعلی دولت به معنای تائید ادامه مسیر با کشورهای اروپایی است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اروپا از آمریکا تبعیت می‌کند چون نظام بانکداری نیز در کشور ما به‌هم‌پیوسته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نامه ظریف به موگرینی و فرمایش رهبر انقلاب دراین حصوص، گفت: مفاد این نامه بسیار صریح است و در آن اعلام‌شده که آمریکا تعهدات خود را انجام نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی ابتدا ستاد پیگیری برجام باید نظر خود را اعلام و متناسب با آن در مجلس قوانین لازم تصویب و سیاست گام‌به‌گام در پیش‌گرفته شود چراکه غرب می‌خواهد ما به وضعیت موجود عادت کنیم همان‌طور که به زندگی کردن بدون نظام بانکی جهانی عادت کرده‌ایم و در این صورت نمی‌توانیم چند سال بعد ادعا کنیم چرا آمریکا برجام را اجرا نمی‌کند.

ایمانی یادآور شد: باید به غرب زمان‌بندی داده شود تا اگر تعهدات خود را اجرا نکردند ما نیز تعهدات خود را به حالت اول بازگردانیم.
برجام آمریکا تحریم‌های کشورمان سیاسی کارشناس ایمانی مسائل تعهدات موضوع اروپا اینکه جمهور جمهوری افزود تصویب وضعیت تحریم یادآور متحده مسئله دستور عملاً اجرای اشاره جدیدی انتخابات اظهار رفتار بازنگری