برگزیده ها
مازندمجلس: روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:
شبه‌نظامیان عراقی وفادار به ایران، در حال پیشروی به سمت دریای مدیترانه هستند و ایزدی‌مذهب‌ها نیز با آنها همراه شده‌اند.

روزنامه‌ انگلیسی‌تایمز با اشاره به آخرین تحولات میدانی جنگ در عراق و سوریه نوشت: شبه نظامیان عراقی وفادار به ایران پس از آنکه آخرین روستای متعلق به ایزدی مذهب‌ها را از دست گروه داعش آزاد کردند، برای اولین‌بار به مرز سوریه نزدیک شده و در حال پیشروی به سمت مدیترانه هستند. رزمندگان شیعی که اکثراً گروه نظامی حشدالشعبی را تشکیل می‌دهند در کنار ارتش عراق علیه داعش می‌جنگند، اما اصلی‌ترین عناصر این گروه، از سوی ایران و فرماندهی که سال‌ها در تبعید بوده‌اند، حمایت می‌شوند.

آنها اکنون قلمروی بزرگی را در عراق در دست دارند و درصدد گسترش آن تا دریای مدیترانه هستند.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به بازپس‌گیری روستای «کچو» توسط نیروهای حشدالشعبی، افزود: هادی العامری رهبر سپاه بدر طی اظهاراتی پس از آزادسازی کچو گفت: ما به برادران ایزدی‌مان در آزادسازی روستای‌شان تبریک می‌گوییم.

داعش که از روستای قیروان عقب‌نشینی کرده بود، تصور می‌کرد که عملیات ما در آنجا متوقف می‌شود.
این روزنامه افزود: که هادی العامری  توانست با کمک قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، به سمت مرز سوریه پیشروی کند.

تایمز نوشت: نیروهای حشدالعشبی اکنون قلمروی بزرگی را از مرز ایران در استان دیاله تا‌ ام الجریس در اختیار دارند. در لبنان نیز نیروهای تحت حمایت ایران موسوم به حزب‌الله بخش اصلی دستگاه امنیتی را در دست دارند. در سوریه نیز شبه نظامیان وفادار به ایران و نیروهای بشار اسد مسیری را از دمشق به سمت مرز لبنان در اختیار دارند.

تایمز نوشت: در غرب عراق نیز عملیات سه‌گانه‌ای برای تصرف این مناطق در جریان است.

داعش بخش‌هایی از استان الانبار، حشدالشعبی، ام‌الجریس و نیروهای اقلیم کردستان وفادار به آمریکا به همراه متحدان ترک‌شان نیز بلندی‌های سنجار که مقر ایزدیان است را در اختیار دارند.

تا سه سال پیش این منطقه بی‌صاحب بود سه سال پیش هزاران مرد ایزدی در کنار خیابان به صف ایستاده و داعش با کلاشینکف آنها را قتل‌عام می‌کرد. سپس همسران و دخترانشان را سوار کامیون کرده و در موصل به عنوان برده می‌فروختند. این روزنامه‌ افزود: اما طی 5 روز گذشته فصل جدیدی از تاریخ در این منطقه در حال رقم خوردن است. هادی العامری فرمانده سپاه بدر از وزیر بهداشت دولت عراق خواسته تا گورهای دست جمعی را پیدا کنند و از ایزدیان نیز دعوت کرده تا به موطن خود بازگردند.

تایمز نوشت: دست کم 700 هزار ایزدی مذهب در عراق زندگی می‌کنند. اکنون موطن آنها ویران شده است.

سپاه بدر که بخشی از حشدالشعبی به شمار می‌رود جنوب بلندی‌های سنجار را در اختیار دارد، شمال آن در اختیار نیروهای وفادار به اقلیم کردستان است؛ شمال غرب نیز تحت تصرف نیروهای «پ‌ک‌ک» است.

این روزنامه انگلیسی افزود: «متیو باربر» از دانشگاه شیکاگو می‌گوید ایزدیان که از سوی نیروهای اقلیم کردستان رانده شده بودند به نیروهای حشدالشعبی روی آورده‌اند. آنها امیدوارند اگر سرزمین‌شان تحت کنترل دولت مرکزی عراق باشد قادر به بازگشت به موطن‌شان هستند.

از دید ایزدیان حشدالشعبی قابل اعتماد هستند چون آنها سرزمین‌شان را آزاد و به ایشان بازپس می‌دهند.
نیروهای حشدالشعبی اختیار وفادار دارند روزنامه سوریه افزود ایزدیان ایزدی اقلیم اکنون تایمز کردستان پیشروی روستای مدیترانه عملیات سرزمین‌شان فرمانده استان منطقه سنجار لبنان بلندی‌های بزرگی روزنامه‌ اشاره همراه دریای عراقی نظامیان می‌دهند العامری آزادسازی انگلیسی قلمروی حمایت می‌کرد