برگزیده ها
مازندمجلس: وزیر خارجه قطر می‌گوید خواسته‌های کشورهایی که قطر را محاصره کرده‌اند، تاکنون مشخص نشده است.

به گزارش تسنیم به نقل از «روسیا الیوم»، «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر، روز شنبه اعلام کرد، خواسته‌های کشورهایی، که قطر را محاصره کرده‌اند، تاکنون مشخص و شفاف نشده است.

محمد بن عبدالرحمن، در گفت‌وگویی تلویزیونی، خاطرنشان کرد که وضعیت کنونی با خواسته‌ها و سخن از اختلافات کشورهای خلیج فارس آغاز شد که نباید آنها را بین‌المللی کرد، و سپس به خواسته‌هایی ختم شد که به آمریکا تحویل داده خواهد شد و الآن نیز به فهرست شکایت‌هایی تبدیل شده است که بعداً آماده خواهد شد.

وزیر خارجه قطر دراین‌باره این سؤال‌ها را مطرح کرد که «چرا این اختلافات و این تدابیر وجود دارد در حالی که فهرست شکایت‌ها تاکنون آماده نشده است؟ آیا معمولاً شکایت‌ها و اختلافات با اتخاذ تدابیر حل و فصل می‌شود یا تدابیر بعد از اتمام مکانیزم گفت‌وگوی دیپلماتیک و مشروع اتخاذ می‌شود؟».

وی در ادامه گفت: «تناقض‌ها در این اتهام‌ها و اظهارات بزرگ‌ترین دلیل بر پوچ بودن اساس این اختلافات است، ما نمی‌دانیم پس‌زمینه واقعی اختلافات چیست، آیا یک پس‌زمینه محکم برای این اختلافات و اقدامات وجود دارد یا خیر؟».

طبق این گزارش، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، روز گذشته اعلام کرد: پس از بررسی فهرست شکایت‌ها علیه قطر، آن را به‌زودی اعلام می‌کنیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت قطر باید به درخواست‌ها برای توقف حمایت از «افراط‌گرایی و تروریسم»، که همه جهان خواستار آن هستند و نه‌فقط خلیج فارس، پاسخ دهد.
اختلافات خارجه تاکنون شکایت‌ها فهرست تدابیر خواسته‌های اعلام اتخاذ پس‌زمینه عربستان سعودی کشورهای کشورهایی گزارش کرده‌اند محاصره آماده عبدالرحمن