برگزیده ها

مازندمجلس: ممنوعیت ورزش زومبا در ایران که اخیرا از سوی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی ابلاغ شده، در برخی رسانه‌های خارجی بازتاب زیادی داشته است.

مازندمجلس: به‌ گزارش نامه نیوز ‌و ‌به نقل از straighttimes، چندی پیش هواداران رشته زومبا در ایران با اعلام خبر ممنوعیت این ورزش روبرو شدند که از طرف رییس ورزش‌های همگانی ایران ابلاغ شده بود. در این اعلامیه آمده بود که زومبا با اصول اسلامی مغایرت دارد و به همین خاطر نباید ادامه‌ پیدا کند.

در سال‌های اخیر ایران، موفقیت‌های خوبی در افزایش سلامت مردم داشته و باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی زیادی در کشور تاسیس شده‌اند. در این بین مانند خیلی از کشورها در ایران هم رشته ورزشی زومبا علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است.

بعد از اعلام ممنوعیت و بازتاب آن در رسانه‌ها، خانم سانی نفیسی مربی زومبا در ایران در این باره گفت‌: در کل زومبا رشته‌ای مفرح و نشاط آور است، ولی در روزهای اخیر خبرهای خوبی به ما نرسیده است. با این حال زومبا متوقف نخواهد شد و این پایان زومبا در ایران نیست.

این مربی رشته زومبا ادامه‌ داد: من سال‌ها به آموزش زومبا در این جا پرداختم، ولی به جای این که آن را زومبا بدانم آن را ورزش با موسیقی می‌نامم تا کسی متوجه آن نشود.

بعد از این که این رشته ورزشی هر از گاهی با نام‌های مختلف در ایران جریان داشت، آقای علی مجدآرا، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در نامه‌ای اعلام کرد: زومبا قانونی نیست و با قوانین اسلامی مغایرت دارد.

سپیده حیدری، یکی از فعالان این رشته گفت‌: من نمی‌دانم که چرا یک نفر پیدا می‌شود و می‌گوید که این کار غیر قانونی است. من وقتی زومبا می‌کنم روحیه‌ام بالا می‌رود. شاید به همین خاطر است که آنها زومبا را غیر قانونی اعلام کرده‌اند.

خانم نفیسی عنوان کرد: البته تنها از طرف ایران نیست که رشته زومبا غیر قانونی شمرده می‌شود. بخش قانونی زومبا و کمپانی حمایت کننده آن در آمریکا نیز سال گذشته گواهی نامه مربیگری من را باطل کردند.

این مربی در پایان گفت‌: بدون توجه به این محرومیت‌ها می‌خواهد کلاس‌هایش را هم چنان در تهران ادامه‌  دهد. در همین رابطه او عنوان کرد من 40 هنر آموز دارم که می‌خواهند به کارشان ادامه‌ دهند.
زومبا قانونی اعلام ادامه‌ ممنوعیت ورزشی نفیسی عنوان زیادی پایان مغایرت ورزش‌های همگانی اسلامی بازتاب