برگزیده ها
مازندمجلس: وزیر دفاع کویت پس از انجام مذاکراتی با یک هیات عالی رتبه نظامی آمریکایی از توافق دو کشور بر سر گسترش همکاریهای نظامی و تسلیحاتی خبر داد.

به گزارش ایرنا، ژنرال رابرت نالر فرمانده گردان نیروهای تفنگداران دریایی آمریکا در سفری به کویت مذاکراتی را با مقامات این کشور پیرامون راه های توسعه و گسترش همکاریهای مشترک و تحولات منطقه انجام داد. طرفین در این مذاکرات بر ارتقای همکاری دو جانبه در زمینه های دفاعی و تسلیحاتی تاکید کردند.

دولت کویت همچنین اعلام کرده است که در راستای تلاش برای تقویت توانمندی های نظامی نیروهای هوایی این کشور، تسلیحات جدید هوایی از آمریکا خریداری می کند. مجری این طرح کمپانی 'لاکهید مارتین ' آمریکا است و کویت به موجب قرارداد امضا شده، سامانه موشکی جدید 'سنایپر' را برای استفاده از آن در جنگنده های 'هورنت' خریداری خواهد کرد .

این گام کویت همزمان با دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و بعد از سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به منطقه انجام می شود.

همزمان خالد جارالله معاون وزیر امور خارجه کویت در گفت وگو با خبرنگاران، همکاری های نظامی کشورش با آمریکا را راهبردی خواند و گفت: کویت از زمان جنگ دوم خلیح فارس و آزاد سازی این کشور از نیروهای رژیم سابق بعث عراق، تا به امروز، سلاح هایی به ارزش 25 میلیارد دلار از آمریکا خریداری کرده و مذاکره بر سر نهایی کردن، قرارداد 11 میلیارد دلاری ادامه دارد.

این مقام مسئول کویتی همچنین افزود: نیاز به سلاح های جدید یک امر قطعی است و کویت به خرید هواپیماهای جنگی 'یوروفایتر' از ایتالیا نیز ادامه خواهد داد و با توجه به تحولات پیچیده منطقه و لزوم آماده باش نیروهای امنیتی کویت برای مقابله با چالش ها، این سلاح ها خریداری می شود.
آمریکا خریداری نظامی نیروهای منطقه قرارداد گسترش همزمان میلیارد ادامه هوایی همچنین همکاریهای تحولات مذاکراتی همکاری تسلیحاتی