برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: علت استفاده برخی از مردم از جیرجیرک پروتئین موجود در این حشرات است.

مازندمجلس: جیرجیرک و ملخ منبع غنی پروتئین/ خوردن برخی حشرات حلال استدر برخی از نقاط کشور، مردم بومی از نوعی جیرجیرک به عنوان طعام استفاده می‌کنند. به گفته مردم این حشرات گرانبها با طبیعت گرمی که دارند درمان بسیاری از درد‌ها از جمله نفخ و گرفتگی و درد دست و پا و کمر هستند.  محمد حسین عزیزی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت:برخی حشرات، چون جیرجیرک دارای پروتئین هستند و از دیرباز این حشرات در شهرهای سیرجان، نیشابور، سبزوار، کرمان و خراسان مورد استفاده قرار می‌گرفت.
وی افزود: پروتئین موجود در بدن این حشرات بیش از گوشت قرمز و سفید است.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: با توجه به وجود میکروب‌های متعدد در بدن حشرات، با پختن و سرخ کردن، آلودگی‌ها از بین می‌رود.


جیرجیرک و ملخ منبع غنی پروتئین/ خوردن برخی حشرات حلال است
وی درادامه گفت: استفاده از انواع جیرجیرک‌ها علاوه بر کشور‌های عربی و مسلمان نشین، متقاضیان زیادی را در کشورهای ژاپن، اندونزی، فیلیپین، چین و ... به خود اختصاص داده است چرا که مصرف این گونه حشرات می‌تواند به عنوان منبع طبیعی انواع پروتئین‌ها و ویتامین‌ها محسوب شود.
حشرات استفاده جیرجیرک انواع پروتئین میزان عنوان عزیزی