برگزیده ها
مازندمجلس: 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین برای اعلام حکومت نظامی در جزیره میندانائو و حمله نظامی به شهر 'مراوی' که به ویرانه ای تبدیل شد، عذرخواهی کرد، اما گفت که این حمله برای درهم شکستن تروریست های مرتبط با داعش مورد نیاز بود.

به گزارش ایرنا، دوترته قول داد ارتش این کشور به حملات هوایی در مراوی که وارد پنجمین هفته خود شده و هنوز نشانه ای از پایان آن وجود ندارد، ادامه دهد.

آمار کشته شدگان در نبردهای بین نیروهای نظامی فیلیپین و تروریست ها که تاکنون دستکم 370 تن ثبت شده است، روند صعودی دارد.

نبردها 23 مه (دوم خرداد) زمانی شروع شد که صدها تروریست که نشانه های داعش را در دست داشتند بخشی از شهر مراوی را اشغال و ضمن به آتش کشیدن ساختمان ها، گروهی مسیحی را به گروگان گرفتند و سپس دولت در جزیره میندانائو حکومت نظامی اعلام کرد.

رئیس جمهوری فیلیپین روز سه شنبه در سخنرانی در نزدیکی شهر 'مراوی' به ساکنان این شهر، گفت: من بسیار، بسیار متاسفم که این اتفاق افتاده است.

وی گفت که برای در هم شکستن تروریست های 'مائوته' مرتبط با داعش هیچ چاره ای جز تحمیل حکومت نظامی نداشته است.

به نوشته تارنمای روزنامه 'فیل استار'، دوترته عهد کرد که مراوی را بازسازی کند.

وی همچنین هشدار داد که جنگ داخلی میان مسلمانان و مسیحیان اگر به وجود بیاید، مشکلی را حل نمی کند.

تروریست های داعش گفته می شود تعدادی از مسیحیان شهر مراوی را که سال ها در کنار مسلمانان با آرامش زندگی کرده اند، به قتل رسانده اند و یک کشیش را نیز در گروگان دارند.

رئیس جمهوری فیلیپین بار دیگر تاکید کرد که تروریست ها با فروش مواد مخدر خود را تامین مالی می کنند، اما گفت که این شرایط در حال جایگزین شدن با ناسیونالیسم مورو در منطقه است.

دوترته گفت که افراط گرایی نیروی محرک قوی به جای ناسیونالیسم و یا مسائل دیگر مانند از دست دادن زمین است ... حتی مسیحیان خود را مسلح خواهند کرد. 'ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیافتد و غیرنظامی دست به اسلحه ببرند، چون یک جنگ داخلی ایجاد خواهد شد'.

وی بار دیگر تاکید کرد ادامه روند صلح با جبهه آزادیبخش اسلامی مورو و ایجاد یک دولت فدرال به حل مناقشه دیرینه در میندانائو کمک می کند.
مراوی نظامی تروریست فیلیپین دوترته حکومت جمهوری اعلام مسیحیان میندانائو مسلمانان داخلی ایجاد اتفاق تاکید ناسیونالیسم نشانه شکستن جزیره عذرخواهی مرتبط گروگان ادامه بسیار