برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور از آغاز اقدامات به منظور مناسب سازی هتل‌ها و اماکن گردشگری در سراسر کشور خبرداد.

مازندمجلس: اماکن گردشگریابراهیم کاظمی مومن سرایی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: چهارمین نشست سراسری مناسب سازی کشور برگزار شد و در این نشست موضوعات مرتبط با حوزه مناسب سازی مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
وی افزود: هر یک از دستگاه‌های اجرایی موظف به انجام مسئولیت هایی هستند که برای آن‌ها تعریف شده و در این رابطه عملکرد آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. 
رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور با اشاره به آخرین وضعیت پروژه هزار و ۲۰۰ دستگاه اداری در ۳۱ استان گفت: پیش از این هزار و ۲۰۰ دستگاه اداری و اجرایی کشور موظفه به انجام مناسب سازی در ساختمان‌های خود شده بودند و در جلسه اخیر ستاد مناسب سازی وضعیت دستگاه‌های اداری در استان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. 
کاظمی مومن سرایی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، سازمان بهزیستی با ۶۸ درصد بهترین شرایط را در بخش مناسب سازی و سازمان نظام پزشکی با ۲۳ درصد ضعیف‌ترین دستگاه در حوزه مناسب سازی بوده است. 
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور مناسب سازی هتل‌ها و اماکن گردشگری خاطرنشان کرد: نماینده سازمان میراث فرهنگی، گزارشی را از آخرین وضعیت هتل‌ها و مراکز گردشگری جهت ارائه خدمات به معلولان ارائه کرده و قرار است این ضعف در اماکن گردشگری از میان رود. 
رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور از تشکیل یک کمیته تخصصی در هر استان در بخش مناسب سازی خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر ۳ کمیته تخصصی در ستاد مناسب سازی تشکیل شده و کمیته حقوقی و نظارت، آموزش و اطلاع رسانی و کمیته تخصصی تحقیقاتی از جمله این کمیته‌ها به شمار می‌آیند. 
کاظمی مومن سرایی با ارائه آماری از وضعیت مناسب سازی در استان‌های کشور اظهارکرد: طبق آخرین گزارش ارائه شده در ستاد مناسب سازی کشور، استان یزد با ۵۹ درصد در بخش دستگاه‌های اجرایی بهترین شرایط را دارد و تهران نیز با ۲۴ درصد در این بخش، به هیچ وجه از شرایط مطلوبی برخوردار نیست.
وی افزود: طبق گزارش ارائه شده دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در یک بازه زمانی مشخص وضعیت مناسب سازی ادارات خود را بهبود ببخشند و در نهایت گزارش آن را در اختیار ستاد مناسب سازی قرار دهند.
رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور از مناسب سازی معابر و مبلمان شهری در کلانشهر‌ها خبرداد و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تعاملی را با شهرداری‌های کلانشهر‌ها داشته باشیم تا وضعیت مناسب سازی در کلانشهر‌ها را بهبود بخشیم. 
وی در خصوص توافق ستاد مناسب سازی با وزارت صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: به زودی و بر اساس توافقات صورت گرفته، تحول خوبی در حوزه حمل و نقل و جا به جایی معلولان شاهد خواهیم بود و خودروهای مناسب سازی شده ویژه معلولان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.
مناسب وضعیت ارائه دستگاه‌های کمیته معلولان اجرایی بهزیستی گردشگری استان اداری گرفته اماکن کلانشهر‌ها گزارش تخصصی شرایط دستگاه بررسی هتل‌ها آن‌ها سرایی پیگیری هماهنگی خبرداد بهبود وزارت اختیار خودروهای خاطرنشان  کاظمی استان‌های  رئیس بهترین افزود تشکیل