برگزیده ها
مازندمجلس: وزیر خارجه روسیه ضمن محکومیت حمله به جنگنده ارتش سوریه، به همتای آمریکایی خود هشدار داد تلاش برای اعمال فشار بر مسکو از طریق اعمال تحریم‌ها کاملا بی فایده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات تلفنی خود با "رکس تیلرسون" وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که تلاشها برای اعمال فشار بر روسیه از طریق اعمال تحریمها بیهوده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان گفتگوی تلفنی روز پنجشنبه لاوروف با همتای آمریکایی وی ضمن بررسی دورنمای گفتگوهای دوجانبه، وزیر خارجه روسیه یادآور شد که تلاشها برای اعمال فشار بر روسیه از طریق اعمال تحریمها که واشنگتن بار دیگر در تاریخ 20 ژوئن دست به آن زده، اقدامی بیهوده است و چنین اقداماتی تهدیدی جدی برای کل روابط روسیه و آمریکاست که بدون آن در آینده مشکلات زیادی بوجود خواهد آمد.  

بر اساس این اطلاعات، وزیر خارجه روسیه در این مذاکرات تاکید کرد که مسکو همچنان منتظر پاسخ واشنگتن به پیشنهاد عادی سازی روابط دوجانبه است. لاوروف گفت: «در چنین شرایطی برای ارزیابی اوضاع قرار بود که در تاریخ 23 ژوئن معاونین وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا با یکدیگر ملاقات داشته باشند و در جریان آن مشکلات کلی در روابط دو کشور بررسی شود، ولی اقدامات طرف آمریکایی مانع از این تلاشها به منظور عادی سازی روابط شده است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تاکید کرد که آمریکا با سرنگونی جنگنده ارتش سوریه در خاک این کشور، تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه را نقض کرده و مسئولیت سنگین مبارزه با تروریسم را در معرض خطر قرار داده است.   

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «در جریان این مذاکرات، سرگئی لاوروف به موضوع اقدام ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در سرنگونی جنگنده ارتش سوریه نیز اشاره کرده و یادآور شد که این اقدام نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی کشور مستقل سوریه بشمار می رود و مقامات مسکو از واشنگتن انتظار دارد تا کلیه توافقات بدست آمده در زمینه ابعاد مختلف حل و فصل مناقشه در سوریه را رعایت کند.»
روسیه خارجه اعمال سوریه لاوروف آمریکا روابط جریان واشنگتن مذاکرات تلاشها تاکید جنگنده بیهوده آمریکایی تاریخ مشکلات تمامیت اقدام حاکمیت سرنگونی دوجانبه تحریمها همتای سرگئی وزارت بیانیه تلفنی بررسی یادآور