برگزیده ها
مازندمجلس: امروز جمعی از شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس با شعار "روحانی بنی‌صدر پیوندتان مبارک" از حضور رئیس جمهور در این مراسم استقبال کردند.

ابعاد این حادثه را یکبار باهم مرور کنیم. ببینیم دقیقا چه اتفاقی افتاده است.

یک راه پیمایی در ابعاد جهان اسلام، علیه استکبارِصهیونیزم برگزار می شود و رئیس جمهورِ کشوری که پرچمدار مقابله با ظلمست، در این مراسم حاضر می شود؛ اما باشعار روحانیِ بنی‌صدر مجبور می شود مراسم را ترک کند. این یک اثر.

اثر دوم اتهام زدن و مقایسه رئیس جمهور قانونی با یک فاسدِ ضدانقلاب و حامی تروریست است. اما ماجرا به ایندو ختم می شود؟ خیر.
اثر سوم این رفتار، بالاترین سطح تخریب و تضییع سخن رهبری است. "کلید واژه" #روحانی_بنی‌صدر را احتمالا بعد از تذکر رهبری نسبت به حوادث سال 59 طراحی کردیم.

واقعا غرض رهبری را چنین یافتیم؟ رهبری دنبال بنی صدر خواندن رئیس جمهور کشورست؟ خواستند به مخالفین دولت ناسزای سیاسی یاد دهند؟

حقیقتا رهبری را چه تصور کردیم؟ خبرنگار فلان سایت خبری؟ مسوول بهمان کانال سیاسی؟ سطح شناخت ما از ادبیات رهبری چنین است؟ نظام فکری و عملی رهبری انقلاب را اینطور یافتیم؟

اشتباه نشود. معدود شعاردهندگان مقصر نیستند. مقصر امثال ما رسانه هائیم که رهبری، ماه را نشان می دهد و ما از نوک انگشت فراتر نمی رویم؛ چه بسا نوک انگشت را هم درست نمی بینیم.

رهبری چه گفت؟ چرا اسم بنی صدر را آورد؟

در شرایطی که غباری از امتزاج حق وباطل وجود دارد و سطحی از نفاق در سطوح مختلف سیاسی شکل گرفته است و جامعه دچار کم حافظه ای تاریخی شده است، یک نفر باید حق را بدون زوائد و پیرایه روی دست بگیرد تا همه ببینند و خط و ربطشان را متناسب با آن تنظیم کنند.

و اما بزرگترین گرفتاری این روزهای ما اختلاف میان ملت است؛ نه حتی اختلاف ملت و دولت. نه اختلاف دولت و دیگر قوا. اختلاف درون مردم و ایستادگی مردم مقابل هم، تخریبی ترین شکل امنیت سیاسی و اجتماعی کشور است. رهبری می خواستند نسبت به جلوگیری از این دوقطبی هشدار دهند. خطاب هشدار هم سمت دولت و رئیس جمهور بود. اینکه مراقبت کنید به دوقطبی قبل انتخابات دامن نزنید و استمرار نبخشید.

تا اینجای ماجرا توصیه است. اما فراتر از توصیه نشان دادن یک مصداق تاریخی است که حدنهایی این دوقطبی مهلک و "نظام برانداز" و "مسوول سوز" را تصویر کند. بالاترین سطح این دوقطبی تاریخی نیز سال 59 است؛ صدالبته که هشدارها را جدی نگیریند هم تلخ تر از غائله 14 اسفند در کمین است و هم بدتر از بنی صدرشدن.
 
تبدیل کلید واژه مقابله با دوقطبی به کلید واژه روحانی_بنی صدر گناهی است نابخوشدنی؛ چرا که مهمترین هزینه اش تضعیف و تحریف مدل هدایت رهبری امت است.
رهبری دوقطبی بنی‌صدر جمهور اختلاف سیاسی مراسم روحانی تاریخی فراتر هشدار توصیه انگشت خواستند مقابله ابعاد ماجرا بالاترین روحانیِ مسوول