برگزیده ها
مازندمجلس: فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه گفت دولت کشورش خواهان ایجاد یک "مکانیزم مشترک" با آمریکا به منظور جمع‌آوری تسلیحات فرستاده شده برای نیروهای سوریه دموکرات بعد از شکست گروه تروریستی داعش است.

به نقل از حریت، فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: قصد دارد در دیدار با جیمز ماتیس،‌ همتای آمریکایی خود در تاریخ ۲۸ ژوئن در حاشیه نشست ناتو در بروکسل این مساله را مطرح کند.

او همچنین قصد دارد درباره تعداد سلاح‌های تحویل داده شده به نیروهای سوریه دموکرات به بحث بپردازد؛ چراکه ارقامی که از سوی آمریکا درباره این تعداد به ترکیه داده شده و ارقام گزارش شده در مطبوعات با هم متفاوت بوده‌اند.

ایشیک تاکید کرده نامه‌ای که جیمز ماتیس در این باره برایش فرستاده، از  این جهت که آمریکا نگرانی‌های ترکیه درباره یگان‌های مدافع خلق به عنوان نیروی غالب در گروه نیروهای سوریه دموکرات را در نظر گرفته "مثبت" بوده است.

وی ادامه داد: این مهم است که آنها تعهد کتبی بدهند.

ایشیک خاطر نشان کرد: البته ما پیگیری خواهیم کرد که اظهارات مطرح شده در این نامه در میدان نیز به شکل عملی پیاده شود.

او در این ارتباط به وعده سابق آمریکا برای خارج کردن شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد از شهر منبج که عملی نشد اشاره کرد و ادامه داد: اگر آمریکا می‌خواهد این تعهدش را به سرانجام برساند، تا حد زیادی در این کار موفق خواهد شد.

پنتاگون در تاریخ ۳۰ مه گفت: شروع به فرستادن سلاح‌ها و خودروهای نظامی کوچک برای کردهای نیروهای سوریه دموکرات کرده است.

در عین حال واشنگتن به آنکارا لیستی از سلاح‌های تحویل داده شده به یگان‌های مدافع خلق کرد را ارائه کرد و ماتیس هم در نامه‌ای به ایشیک به او اطمینان داد که بعد از شکست داعش در سوریه سلاح‌های نیروهای دموکراتیک سوریه جمع‌آوری خواهد شد.
سوریه آمریکا ایشیک نیروهای ترکیه دموکرات سلاح‌های یگان‌های مدافع درباره ماتیس نامه‌ای ادامه تعداد تحویل تاریخ فرستاده جمع‌آوری مشترک ایجاد گزارش کردهای