برگزیده ها
مازندمجلس: روسیه حضور دائمی نیروهای نظامی آمریکایی در خاک نروژ را به منزله آماده سازی اوضاع برای جنگ تلقی کرده و از تصمیم اوسلو در این باره انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو نوشت: روابط روسیه و نروژ ممکن است به خاطر تصمیم مقامات اوسلو در مورد تمدید زمان استقرار نیروهای تفنگدار دریایی آمریکایی در خاک این کشور تیره شود.

سفارت روسیه در اوسلو با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: مسکو این اقدام دولت نروژ را به منزله «یکی از عوامل آماده سازی شرایط برای جنگ نظامی از سوی آمریکا علیه روسیه» تلقی می کند که بر اساس پیش زمینه های تبلیغات ضدروسی فعال شده است.  

سفارت روسیه یادآور شده است که اعلام استقرار تفنگداران دریایی آمریکا از سوی اوسلو به تحریک و تلاشهای ضدروسی خارجی صورت گرفته و در چنین شرایطی دستگاه دیپلماسی روسیه نگران آن است که حضور نظامیان آمریکایی در خاک نروژ در همسایگی روسیه «بصورت دائمی» شود.

سفارت روسیه افزود: مسکو نیز در واکنش به این اقدام مجبور خواهد شد تا اقدامات مناسبی را برای دفاع از امنیت خود در نظر بگیرد، برای اینکه در این خصوص نمی تواند بطور مستقیم با مقامات نظامی آمریکایی گفتگو داشته باشد.

به عقیده دیپلماتهای روس، چنین اقدامی دولت نروژ را به شریکی غیرقابل پیش بینی تبدیل کرده و می تواند باعث بی ثباتی و وخامت اوضاع در منطقه شمالی شده و قطعا بر روابط دوجانبه مسکو و اوسلو تاثیر خواهد گذاشت.  

روز گذشته دولت نروژ از تصمیم خود برای تمدید مدت حضور 330 نیروی تفنگدار دریایی آمریکایی در خاک این کشور تا پایان سال 2018 خبر داد. 
 
روسیه آمریکایی اوسلو دریایی نظامی تصمیم استقرار سفارت تفنگدار اقدام آمریکا تواند ضدروسی تمدید مقامات آماده منزله اوضاع دائمی روابط نظامیان نیروهای