برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اهدای هدیه به روزه اولی‌ها در ایستگاه‌های فرهنگی در عید سعید فطر خبر داد.

مازندمجلس: نماز عید به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجتبی عبدالهی در اعلام تمهیدات مراسم عید فطر، اظهار داشت: هر سال در این خصوص ستادی متشکل از معاونت ها، سازمان‌ها و ادارات وابسته به شهرداری تهران حضور دارند و فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای با عظمت برگزار شدن این برنامه‌ها و حضور پر شور شهروندان انجام می‌شود. 
وی در خصوص خدمات حمل و نقل شهرداری تهران در روز عید سعید فطر، افزود: تمام خدمات حمل و نقل عمومی شهرداری در روز عید فطر برای حضور نمازگزاران در مصلی تهران رایگان است و بیش از ۲۵۰۰ اتوبوس ساعت ۵ صبح از میادین، شهرک ها، مساجد بزرگ و ... آماده انتقال نمازگزاران به مصلی امام خمینی (ره) هستند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، عنوان کرد: تمامی اتوبوس‌ها ساعت ۵: ۳۰ به سمت مصلی حرکت می‌کنند و در نهایت اطراف مصلی امام خمینی (ره) برای انتقال نمازگزاران به مکان هایی، چون اتوبان رسالت به سمت میدان آرژانتین و پل سید خندان، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید بهشتی، خیابان سرافراز و ... برای بازگشت نمازگزاران مستقر می‌شوند.
عبدالهی با اشاره به اینکه تمام خطوط مترو از ساعت ۵ صبح آماده خدمات رسانی به نمازگزاران است، تصریح کرد: تمام خدمات شهرداری تهران در روز عید فطر رایگان است و این خدمات تا حضور آخرین نمازگزار ارائه می‌شود.وی به شهروندان توصیه کرد برای ورود به مصلی امام خمینی (ره) از ایستگاه مصلی در اتوبان رسالت استفاده کنند و گفت: این ایستگاه نسبت به ایستگاه شهید بهشتی به شبستان نزدیک‌تر است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، افزود: تاکسی‌ها در محل هایی نزدیک مصلی برای انتقال سالمندان، جانبازان و معلولین مستقر هستند. در داخل مصلی نیز ون هایی برای تردد بهتر شهروندان پیش بینی شده است و شهروندان را به نزدیک‌ترین قسمت صفوف نماز منتقل می‌کنند.
عبدالهی در خصوص پارکینگ‌های در نظر گرفته شده برای شهروندانی که با اتومبیل‌های خود به مصلی امام خمینی (ره) می‌روند، گفت: محل پارکینگ‌ها در نقشه هایی که توزیع می‌شود مشخص شده است. پارکینگ‌های مجتمع امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، مجموعه پادگان جنوب خیابان شهید بهشتی که از خیابان شهید مطهری قابل ورود است، قابل خدمات دهی به شهروندان است.
وی ادامه داد: خیابان‌های شهید مطهری، شهید بهشتی و سهروردی نیز برای پارک اتومبیل‌های شهروندان آماده است، ولی پیشنهاد ما به شهروندان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ست. چرا که اطمینان داریم اینگونه راحت‌تر تردد می‌کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به جشن‌های مغفرت، عنوان کرد: جشن‌های مغفرت از امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد و بوستان‌های بزرگ شهر برگزار می‌شود. این جشن‌ها علاوه بر بوستان‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در مکان‌های ویژه، چون برج میلاد، دریاچه خلیج فارس، بوستان‌های ولایت و ملت، اراضی عباس آباد و ... نیز برگزار می‌شود.
به گفته عبدالهی در راستای برگزاری هر چه بهتر جشن‌ها و توجه ویژه به عید سعید فطر، در نقاطی از شهر نورافشانی انجام می‌شود که یکی از این مکان‌ها اراضی عباس آباد است.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های فرهنگی در سطح شهر و مصلی مستقر هستند، بیان کرد: در این ایستگاه‌های فرهنگی پیش بینی شده هدایایی به روزه اولی هایی که در نماز عید شرکت می‌کنند؛ اهدا شود و بسته‌های فرهنگی بین شهروندان توزیع می‌شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در خیابان‌های اصلی اطراف مصلی نیز ایستگاه‌های پذیرایی برای مردم پیش بینی شده است. در حوزه خدماتی نیز خیابان‌های اطراف مصلی آماده است.
وی در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم پس از یک ماه روزه داری مردم و عبادت به درگاه خداوند، خدمت رسانی خوبی را در زمینه‌های مختلف به آنان ارائه کنیم.
تهران شهروندان شهرداری فرهنگی خدمات خمینی خیابان نمازگزاران اجتماعی بهشتی عبدالهی آماده معاون انتقال اشاره برگزار مطهری ایستگاه‌های اطراف خیابان‌های مستقر بوستان‌های ایستگاه اتومبیل‌های توزیع اراضی پارکینگ‌های جشن‌ها منطقه‌ای مغفرت جشن‌های رسالت رایگان عمومی افزود راستای مساجد عنوان ارائه رسانی اینکه اتوبان استفاده