برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت فقیه مسأله سیاسی صرف نیست بلکه مسأله اخلاقی هم هست و برای ما مهمترین اصل ولایت است، اضافه کرد: غیر ولایت به جوانان وعده آزادی می‌دهد اما ولایت کاری می‌کند که جوان دستش از امام زمان (عج) کوتاه نشود.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام کاظم صدیقی  در مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در مسجد جامع رفسنجان اظهار کرد: امشب سلام ما را امام زمان(عج) می‌خرد و به ما نگاه می‌کند و امیدواریم مزد و اجرمان دیدار امام زمان ( عج) باشد.

وی با بیان اینکه سفره میهمانی خدا هنوز گسترده است و این سفره مخصوص میهمانی است که با سایر سفره‌های خدا تفاوت دارد، افزود: زمین و آسمان و دریا همه سفره خدا هستند اما ماه رمضان سفره ای ویژه‌ و خاص است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: صیام و قرآن کریم در سفره خدا گسترده شده که قرآن هم سفره ادب است و پیروان قرآن باید مودب باشند و نزاکت داشته باشند و کلیه جوارح شان ادب داشته باشد.

صدیقی با بیان اینکه کسی که زبانش آلوده باشد دعایش مستجاب نمی شود، ادامه داد: ادب زبان این است که با زبان انسان گناه نکند و دل بندگان خدا که حرم حق است با این زبان نشکند، گاهی با یک حرف دلی می شکند و ستون دل می ریزد و این زخم در دل می ماند و خبر ندارد که دلی که بشکند عرش خدا می لرزد، لذا بی ادبی زبان باعث می شود انسان حرم خدا را ویران کند.

وی بیان کرد: گوش هم نباید هر سخنی را بشنود گوشی که نعمت خداست باید به دنبال شنیدن صدای امام زمان(عج) باشد نه اینکه پای ماهواره‌ها بنشیند و صداهای منکر گوش دهد.

امام جمعه موقت تهران افزود: یک ماه روزه گرفتیم و باید بپرسیم گوشمان را آماده شنیدن صدای امام زمان ( عج) کرده‌ایم یا خیر؟ همچنین باید فکرمان را کنترل کنیم چراکه انسان خوش‌ذات فکر بد در ذهن خود راه نمی‌دهد. فکر بد دلیل بر آلودگی فطرت است و الا در ذهن انسان فکر بد نمی‌آید.

صدیقی با بیان اینکه جوانان در دل را به روی بیگانه و نامحرم باز نگذارید و ادب دل را نگه دارید، خاطرنشان کرد: رباخواری جنگ با خداست و کسی که قرآن می‌خواند به سمت رباخواری نمی‌رود.

وی با اشاره به فضایل قرائت سوره واقعه، اظهار داشت: قرائت سوره واقعه را در شب های جمعه ترک نکنید که امام صادق(ع) فرمودند قرائت این سوره موجب می شود انسان با ولای علی(ع) از دنیا برود و این سوره انسان را بیمه می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قرآن در اثبات به ولایت خودکفاست، بیان کرد: با روزه‌گرفتن الگوی خود را پیدا می‌کنیم و از خودمان می‌گذریم و بت نفس را می‌شکنیم.

صدیقی در ادامه تأکید کرد: ما از آمریکا و صدام ضربه ندیدیم، جنگ تحمیلی ما را ساخت و قوی کرد و برای ما اتحاد و استکبارستیزی آورد و امروز از دشمن بیرون نباید ترسید از نفوذی و منافق درونی باید ترسید. دشمن بی‌ولایت و درونی نگرانی دارد چراکه دشمن بیرونی ضربه خود را می‌خورد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ولایت امری شوخی نیست و اینگونه نیست شخص به هر ترفندی رای آورد و بگوید ما ولی هستیم چون مردم به ما رأی دادند.

صدیقی با بیان اینکه ولایت فقیه مسأله سیاسی صرف نیست بلکه مسأله اخلاقی هم هست و برای ما مهمترین اصل ولایت است، اضافه کرد: غیر ولایت به جوانان وعده آزادی می‌دهد اما ولایت کاری می‌کند که جوان دستش از امام زمان (عج) کوتاه نشود.

27212

ولایت انسان اینکه صدیقی تهران قرائت مسأله شنیدن چراکه جوانان خاطرنشان ترسید واقعه خداست رباخواری درونی باشند اظهار رمضان سیاسی می‌کند میهمانی ادامه افزود گسترده نباید