برگزیده ها
مازندمجلس:نشر موسیقی هرمس آلبوم «آمیرا» با نوازندگی «کلاوس گزینگ»، «بیورن مه‌یر» و «ساموئل روهرر» را منتشر و روانه بازار موسیقی کرد.

آلبوم «آمیرا» با این که در فضای موسیقی جز و بلوز گام برمی‌دارد اما شاید بتوان آن را در دسته موسیقی تجربی هم قرار داد. این آلبوم حاصل همکاری و همنوازی کلاوس گزینگ، ساموئل روهرو و بیورن مه‌یر است. به گفته کلاوس گزینگ آلبوم «آمیرا» اشعاری بدون کلام هستند که تصاویری احساسی به مخاطب ارایه می‌دهند.

در این مجموعه با ساختارهای صوتی منحصر بفردی مواجه میشویم که زایشی از درون دارند، لایه به لایه بسط می‌یابد و شنونده را درگیر خود میکند. فضاهایی کاملاً حسی و بدون تظاهر و تلاش برای رمزآمیز جلوه دادن؛ منطق درونی این سه‌نوازی، نه تلاش دارد تا شنونده را متوجه خود کند و نه او را بی توجه می انگارد. همانند موجودی زنده به آرامی و با توازن رشد میکند. حسی درونی و حزن آلود، خاستگاه آغازین اغلب ساخته های این سه نفر است که با طمانینه غنا می یابد. روح امیرا نیرویی قالب همچون اثر گذاری آواز دارد.

کلاوس گزینگ در این آلبوم کلارینت باس و ساکسوفن سوپرانو نواخته، بیورن مه‌یر گیتار باس و ساموئل روهرر نوازنده سازهای کوبه‌ای بوده است.

 

موسیقی آلبوم آمیرا کلاوس گزینگ ساموئل بیورن مه‌یر میکند درونی شنونده روهرر بازار روانه منتشر