برگزیده ها
مازندمجلس: بر اساس سندی که ویکیلیکس منتشر کرده، ولی‌عهد ابوظبی در زمان جنگ عراق از آمریکا خواسته بوده که به شبکه الجزیره حمله کند.

به گزارش فارس، اسناد لو رفته از سایت «ویکیلیکس» نشان می‌دهد که «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی درخواست‌هایی را در زمان جنگ عراق از آمریکا داشته است.

به گفته ویکیلیکس، ولی‌عهد ابوظبی از مسئولان آمریکایی خواسته بود که مقر شبکه الجزیره قطر را بمباران کنند.

«حمد بن خلیفه» امیر پیشین قطر در جریان دیدار با «الشیخ زاید آل نهیان» از این درخواست محمد بن زائد ابراز انزجار کرده بود.

وبگاه خبری «عربی 21» گزارش داد که محمد بن زاید به مسئولان آمریکایی گفته بود که در موج حمله نخست به افغانستان نیز روزنامه نگاران را با خود نبرند تا صحنه های کشته شدن افراد غیر نظامی واکنشهای منفی در پی نداشته باشد.

بن زائد اما از آمریکاییها نخواسته بود که افراد غیر نظامی را بمباران نکنند، ولی از آنها خواسته بود که کاری کنند تا مردم این صحنه ها را مشاهده نکنند.

ویکیلیکس فاش کرد که بن زائد دو ماه پیش از حمله آمریکا به عراق نیز، با «ریچارد هاس» رئیس ستاد مشترک وقت آمریکا دیدار داشته بود.

بن زاید در آن دیدار به مسئولان آمریکایی اطلاعاتی از عراق و اخبار بغداد ارائه کرده بود و اینکه چگونه خشم کشورهای عربی را کنترل کنند.

به گزارش ویکیلیکس، بن زاید از مسئولان آمریکا خواسته بود که به قطر اعمال فشار کنند تا مانع از پوشش خبری از سوی الجزیره شوند.
آمریکا ویکیلیکس مسئولان الجزیره خواسته ابوظبی ولی‌عهد دیدار بمباران آمریکایی گزارش نکنند نظامی افراد نهیان درخواست