برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی که در سفر به سئول به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت تهران مایل است از ظرفیت و قابلیت‌های خود در راستای ارتقای روابط میان دو کره استفاده کند.

مازندمجلس:  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به سئول گفت تهران مایل است با استفاده از ارتباطات خود با کره شمالی به ارتقاء روابط میان دو کره کمک کند.
به نوشته خبرگزاری یونهاپ، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران کره‌ای در سئول ضمن هشدار نسبت به اقدامات کره شمالی و کره جنوبی که می‌تواند منجر به تقابل نظامی شود، گفت ایران از گفت‌وگو میان دو کره حمایت می‌کند.
یونهاپ در ادامه نوشت، لاریجانی در جمع خبرنگاران کره جنوبی گفت «ما معتقدیم باید از روابط دوجانبه خود (میان تهران و پیونگ‌یانگ) استفاده کنیم تا مسایل را حل کنیم. اگر این امکان برای ما فراهم باشد، از ظرفیت خود و قابلیت‌هایمان در راستای ارتقاء روابط میان دو کره استفاده خواهیم کرد.»
لاریجانی در ادامه گفته بود «اقدامات [نظامی] ممکن است به تقابل نظامی منجر شود اما به جای آن باید زمینه را برای گفت‌وگوهای سیاسی فراهم کنیم.»
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد، سیاست خارجی ایران بر پایه راه‌حل صلح‌آمیز برای مشکلات و مسایل خارجی است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در دومین نشست رؤسای پارلمان‌های کشورهای اوراسیا به سئول سفرکرده بود. 
لاریجانی نظامی روابط استفاده علی لاریجانی اسلامی شورای ادامه خارجی تقابل فراهم مسایل خبرنگاران شمالی تهران ارتقاء یونهاپ اقدامات جنوبی