برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- فرمانده درياباني استان مازندران گفت: طرح دريا از 31 خردادماه با 244 طرح در 110 نقطه از سواحل دريا در شمال کشور اجرا می شود.

مازندمجلس: اجرای ۲۴۴ طرح سالم سازی دریا در شمال کشور/وجود ۳۵۸ نقطه آسیب پذیر و خطرناک در نوار ساحلیبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار هوشنگ حسینی اظهارداشت: استان مازندران با داشتن طبیعت زیبا و برخوردار از جذابیت‌های منحصر به فرد طبیعی دارای شرایطی است که هر ساله میلیون‌ها نفر گردشگر داخلی و خارجی را از نقاط مختلف به خود جذب می‌کند؛ همچنین وجود سه محور ارتباطی به مرکز کشور باعث می‌شود که مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور برای گذراندن اوقات فراغت خود، این استان را انتخاب کنند.
وی، ایجاد بسترهای امنیتی مناسب برای استفاده مردم از مواهب الهی استان مازندران را از ماموریت‌های مهم دریابانی استان مازندران نام برد و گفت: دریابانی استان به منظور پاسخ به مطالبات مردمی و پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات در دریای خزر، اجرای طرح دریا را از اولویت‌های ماموریتی خود قرار داده و با جدیت آن را دنبال می‌کند؛ با توجه به گستردگی ماموریت این طرح برای هفتمین سال در قالب یک طرح فرا منطقه‌ای در دستور کار دریابانی استان است.
فرمانده دریابانی استان مازندران ادامه داد: طرح دریا در شمال کشور و در سه استان گلستان، گیلان و مازندران از ۳۱ خردادماه امسال آغاز و تا ۳ مهرماه ادامه دارد؛ از مجموع ۴۸۷ کیلومتر سواحل دریای مازندران، ۲۴۸ کیلومتر آن منطقه ممنوعه شنا است.
وی با اشاره به اجرای ۲۴۴ طرح در ۱۱۰ نقطه از سواحل دریا در شمال کشور، که سهم آن در استان مازندران ۱۷۸ طرح است، تصریح کرد: در این طرح‌ها بیش از پنج هزار نیرو به کارگیری می‌شوند، همچنین فرماندهان انتظامی استان‌ها با همکاری فرماندهی مرزبانی و دریابانی، این طرح را در شمال کشور اجرا می‌کنند.
سردار حسینی از وجود ۳۵۸ نقطه آسیب پذیر و خطرناک برای شنا در طول نوار ساحلی دریای مازندران خبر داد و گفت: بیشترین منطقه اجرای طرح در شمال کشور در استان مازندران بوده و طرح سالم سازی دریا در ۶۴ نقطه از سواحل این استان و در ۴۸۷ کیلومتر نوار ساحلی با ۱۷۸ طرح اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۵ نفر از هموطنان ما در دریای شمال غرق شدند، افزود: این رقم در سال گذشته، علی رغم افزایش ۱۶ درصدی سفرهای تابستانی در مقایسه با سال ۹۴ با کاهش ۱۰ درصدی غریق همراه بود که متاسفانه ۸۶ مغروق در استان مازندران غرق شده اند.
فرمانده دریابانی استان مازندران خاطر نشان کرد: تمامی غرق شدگان سال گذشته خارج از محدوده طرح دریا و مناطق ممنوعه شنا غرق شده اند و ۷۲ درصد از این غرق شدگان را افراد غیر بومی تشکیل داده اند.
این مقام انتظامی بیان کرد: دریابانان استان مازندران با بهره گیری از بیش از ۸۰ شناور در کلاس‌های مختلف از جمله جت اسکی و لاور در نوار ساحلی دریا به ماموریت خود در سطح حوزه استحفاظی خواهند پرداخت.
سردارحسینی به مسافران توصیه کرد: حتما از نقاط اجرای طرح که از امنیت، امکانات و خدمات لازم برخوردار است و همچنین حریم اجتماعی خانواده‌ها رعایت می‌شود، استفاده کنند. 
استان مازندران دریابانی اجرای ساحلی دریای سردار سواحل همچنین گذشته کیلومتر حسینی منطقه شدگان درصدی ممنوعه انتظامی استفاده مختلف برخوردار خطرناک می‌کند؛ مسافران فرمانده ماموریت ادامه