برگزیده ها
شرحی کوتاه بر همراهی یوسف نژاد با لاریجانی در دومین نشست روسای مجالس اورآسیا + تصاویر

اختصاصی مازندمجلس: علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و میاندورود، فریده اولاد قباد، عزیز اکبریان و اسدالله عباسی، از جمله نمایندگانی بودند که در دومین نشست روسای مجالس اوراسیا دکتر لاریجانی را همراهی می کردند

مازندمجلس- گروه سیاسی: شکل گیری کنفرانس اوراسیا به سال گذشته بازمی گردد که کشورهای روسیه و کره جنوبی در این رابطه ابتکار داشتند. نخستین نشست سال گذشته در روسیه برگزار شد و کره جنوبی میزبان دومین نشست آن بود.

در این نشست یکروزه روسای مجالس و مقامات 27 کشور آسیایی و اروپایی حضور داشتند و درباره موضوعات مختلف به ویژه مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته و همکاری های اقتصادی و برنامه های مشترک در زمینه انرژی و محیط زیست گفتگو کرده اند.

از ایران اما، اعضای اصلی و علی البدل شورای اجرایی اتحادیه بین‌المجالس IPI در جلسه سوم شهریور 95 مجلس شورای اسلامی با رای مستقیم نمایندگان انتخاب شدند که علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و میاندورود، فریده اولاد قباد، عزیز اکبریان و اسدالله عباسی، از جمله ی آن ها بودند که در دومین نشست دکتر لاریجانی را همراهی می کردند.

یوسف نژاد در ادوار گذشته نیز نماينده پارلمان ايران در پارلمان دنيا (بين المجالس) بوده است. بنابراین تجربه ی حضور در او در مجالس بین الملی سبب شد لاریجانی را در دومین نشست روسای مجالس اورآسیا، همراهی کند. سفر او به عنوان نماینده مجلس ایران به اجلاس بین المجالس جهان که با رای مستقیم نمایندگان حاصل شد نشان دهنده نفوذ فراوان او در مجلس است.

یوسف نژاد، که سابقه نشست بین المجالس جهان را در کارنامه دارد آبان 95 در گفت و گویی درباره نشست جهانی ژنو (که سال گذشته برگزار شده بود) اظهار کرد: «نشست بین المجالس جهان که با حضور نمایندگان ۱۹۳ مجلس جهان تشکیل می شود بزرگترین و مهمترین اتفاق پارلمانی دنیاست. در هر کشور با رای نماینده گان ۱۰ نفر به عنوان عضو شورای بین المجالس می شوند. نشست ژنو سفر خوبی بود و من سعی کردم در سخنرانی ام در صحن ایده های تازه را مطرح کنم».

نماینده نخست مردم ساری در بهارستان، امروز رکورددار خانه ملت در مازندران است.او تنها نماینده مازندرانی است که موفق شده است به هیات رئیسه مجلس راه یابد. در مازندران صاحب بیشترین تعداد رای برای ورود به مجلس است و بیشترین تذکر و نطق را به نام خود ثبت کرده است.

 

 

همراهی یوسف نژاد با لاریجانی در سفر به کره در دومین نشست روسای مجالس اورآسیا علی اصغر یوسف نژاد سفر یوسف نژاد به کره جنوبی همراهی یوسف نژاد با لاریجانی نشست بین المجالس اوراسیا