برگزیده ها
تحت نظر رهبری بودن صدا و سیما مانع از توصیه مجلس به رسانه ملی نمی شود

مازندمجلس: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه صدا و سیما تحت نظر رهبری است به آن معنا نیست که مجلس نتواند توصیه هایی را به این سازمان ارائه کند.

مازندمجلس: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه صدا و سیما تحت نظر رهبری است به آن معنا نیست که مجلس نتواند توصیه هایی را به این سازمان ارائه کند.

به گزارش ایلنا، علی مطهری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار اصل ۱۱۰ قانون اساسی نادر قاضی‌پور مبنی بر عدم جواز قانونگذاری برای صدا و سیما به جهت آنکه تحت نظر مقام معظم رهبری است اظهار داشت: ما می‌توانیم برای صدا و سیما یا سایر دستگاه‌هایی که دولتی نیستند در چارچوب قانون وظایفی را برای آن‌ها مشخص کنیم.

او که ریاست جلسه امروز مجلس را بر عهده داشت، ادامه داد: در قانون اداره و نظارت بر صدا و سیما نیز بنا است که همین کار را انجام دهیم در غیر این صورت نمی‌توانیم قانونی بنویسیم.

مطهری متذکر شد: اینکه صدا و سیما زیر نظر رهبری است به آن معنا نیست که مجلس نتواند توصیه‌هایی به صداو سیما داشته باشد، رهبری نیز فرمودند «من فقط رئیس سازمان صدا و سیما را تعیین می‌کنم و مثل نیروهای مسلح نیست که در جزئیات آن دخالت کنم اینطور نیست که همه جزئیات مورد تایید من است».

او افزود: وجود عبارت «مکلف است» در خصوص ماده قانونی پیرامون صدا و سیما و ایجاد تکلیف برای این نهاد اشکالی ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با‌‌ همان بودجه عمومی سازمان صدا و سیما می‌توان به معرفی هنرمندان و آثار هنری صنایع دستی کشور پرداخت و وضع ماده قانونی در این زمینه به این معناست که در این موضوع تاکید شده و مغایرتی با اصل ۱۱۰ قانون اساسی ندارد.

 

رهبری قانون مطهری اسلامی قانونی شورای اساسی ندارد جزئیات اینکه قاضی‌پور توصیه نتواند امروز