برگزیده ها

مازندمجلس: رییس‌قوه‌قضاییه گفت:‌ جمهوری اسلامی نظامی بالنده است و حرف اول در منطقه و جهان می‌زند.

مازندمجلس: آیت‌الله صادقی آملی لاریجانی پیش از ظهر امروز در همایش سراسری قوه قضاییه گفت: من از وزیر دادگستری تشکر می‌کنم که گزارش خوبی را تهیه کردند هرچند من گلایه‌ای هم از ایشان دارم که در ابتدا مطلبی را از جانب من بیان کردند که این گونه نبوده است.

اهم سخنان املی لاریجانی را در ادامه می‌خوانید:

*در اصل ۱۵۶ و ۵۷ و ۶۱ قانون اساسی و اصول متعددی به وظایف و اختیارات قوه قضاییه تصریحاتی داشته است. براساس اصل ۱۵۶، قوه قضاییه قوه‌ای مستقل است که پشتیبان حقوق فردی و جمعی و عهده‌دار مسئولیت رسیدگی به شکایات و تظلمات و اخذ تصمیم، احیا حقوق عامه وگسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین و... است.

* قوا زیر نظر ولایت مطلقه فعالیت می‌کنند که مستقل از یکدیگر دارند. در اصل ۶۱ قانون اساسی نیز اعمال حاکمیت توسط قوه قضاییه براساس محاکم دادگستری تصریحاتی کرده است.

*دلبستگی ما به نظام جمهوریاسلامی صرفا نه برای ملیت است که البته به آن عشق می ورزیم اما فراتر از آن ما یک همبستگیایمانی داریم.

*باید توجه کنیم در قوه قضاییه هر خدمتی انجام میدهیم نقشی در این نظامو در منطقه و دنیا دارد، این نگاه بیرونی بسیار مهم است،قانون اساسی بسیار به مسئلهاستقلال قوه قضاییه توجه داشته است.این اصرار بر استقلال قوه قضایه که غیر از استقلالقاضی است بسیار مهم است و بی وجه نیست.

*استقلال دستگاه قضایی و قضات به نفع همه نظامو حتی به نفع قوه مجریه است.

*برخی سخن ها که در مجلسگفته می شود در عمل زیر سوال بردن استقلال قوه قضاییه است.می بینیم به بهانه نقادیکردن آرا قضات یا دستگاه قضایی ، می خواهندتحت فشار قرار دهند.

*آقایی بعد از یک محاکمه در یک پرونده بسیار گسترده و مهم می گویدچنین حکمی در سه هزار سال تاریخ ایران صادر نشده، این توهین به دستگاه قضایی ، ظلم ومخالف استقلال این دستگاه است.

*نمی خواهیم دیوار و حصار دور قوه قضاییه بکشیم، فصل الخصومهبودن ماهیت کار قاضی است.




قضاییه بسیار استقلال دستگاه لاریجانی قضایی اساسی قانون دادگستری بکشیم دیوار گزارش نظامو تصریحاتی براساس مستقل