برگزیده ها

مازندمجلس: از هر 10 انگلیسی 6 نفر خواستار این هستند که حقوق شهروندی آنها در اتحادیه اروپا پس از بریگزیت حفظ شود و مانند گذشته بتوانند با کشورهای این اتحادیه تعامل داشته باشند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از روزنامه گاردین، 60 درصد از انگلیسی‌ها می‌خواهند حقوق شهروندی اتحادیه اروپا از جمله حق زندگی، کار، مطالعه و سفر در داخل مرزهای اتحادیه اروپا را حفظ کنند و بسیاری از آنها حاضر هستند که مبلغی برای آن پرداخت کنند.

براساس نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه اقتصاد لندن بیشتر حامیان حفظ حقوق شهروندی اتحادیه اروپا بین 18 تا 24 سال دارند و 85 درصد از کسانی که خواهان حفظ شهروندی اتحادیه اروپا هستند می‌خواهند شهروندی انگلیس را نیز داشته باشند.

یافته‌های این نظرسنجی ترزا می را که خواستار بریگزیت دشوار است، تحت فشار قرار می‌دهد.

همچنین می از سوی گروه‌های تجاری انگلیس، سیاستمدارانی از پارلمان و چهره‌های فرهنگی در سراسر اروپا مبنی بر عقب نشینی از برنامه‌هایش درباره بریگزیت دشوار تحت فشار قرار گرفته است.

میانگین رقم اعلام شده توسط بیش از دو هزار شرکت کننده انگلیسی در پروژه دانشگاه اقتصاد لندن در پاسخ به این سوال که تا چه مقدار حاضر هستند که در ازای حفظ شهروندی اتحادیه اروپا بپردازند، بیش از 400 پوند است.

بسیاری از چهره‌های اروپایی در حوزه فرهنگ، علم و آموزش درباره روند بریگزیت دشوار هشدار داده‌ و گفته‌اند که این مساله می‌تواند صدماتی برای انگلیس و کشورهای دیگر اروپایی ایجاد کند.

همچنین شورای انگلیس که برای ارتقای روابط فرهنگی و درک بهتر فرهنگ‌های متفاوت میان انگلیس و کشورهای دیگر تاسیس شده است، یادداشت دو صفحه‌ای پس از برگزاری سه کنفرانس بزرگ در طول امسال در برلین، مادرید و لندن با حضور 500 چهره ارشد در حوزه آموزش، فرهنگ و علم از 32 کشور اروپایی منتشر کرده است. این شورا یک روز پس از برگزاری رفراندوم بریگزیت اعلام کرد که به دنبال یافتن راه‌هایی برای ادامه همکاری با دیگر کشورهای اروپایی است.

ترزا می گفته که "توافق نکردن با اتحادیه اروپا بر سر بریگزیت بهتر از یک توافق بد است" و معنای این حرف او اعمال قوانین سازمان تجارت جهانی در صورت عدم دستیابی به توافقی برای بریگزیت با اتحادیه اروپا است.
اروپا اتحادیه بریگزیت شهروندی انگلیس اروپایی کشورهای دشوار فرهنگ بسیاری آموزش می‌خواهند توافق برگزاری اعلام درباره نظرسنجی دانشگاه انگلیسی‌ها همچنین فرهنگی چهره‌های اقتصاد