برگزیده ها
شبکه علمی کشور دو بار افتتاح شد که چیزی در آن نبود/ سومین افتتاح نمایشی نخواهد بود

مازندمجلس: وزیر ارتباطات گفت: شبکه علمی کشور دو بار افتتاح شد که چیزی در آن نبود و همه فکر می‌کردند فاز سوم در دو تا سه ماه راه‌اندازی شود اما دو سال طول کشید چون نخواستیم تجربه دو فاز قبلی تکرار شود.

مازندمجلس:‌، محمود واعظی در مراسم بهره‌برداری از فاز سوم شبکه علمی کشور، اظهار داشت: علت اینکه کاری که همه فکر می‌کردند در عرض دو تا سه ماه انجام شود دو سال طول کشید، این بود که نمی‌خواستیم تجربه ناموفق دو فاز قبلی شبکه علمی کشور تکرار شود و این بار این افتتاح نمایشی و بی نتیجه نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ پیش از این کسانی دو بار شبکه علمی کشور را افتتاح کردند که چیزی در آن نبوده است.

به گزارش فارس، فاز اول شبکه علمی کشور در سال 79، راه‌اندازی شد که از آنجا که نتوانست با تحولات جدید وفق یابد مسکوت ماند و فاز دوم این پروژه در سال 90 با اپراتوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازطراحی شد اما مورد بهره‌برداری رسمی قرار نگرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دانشگاه‌ها در کنار تولید علم، تولید مهارت می‌کنند و در نتیجه به مراکز تولید ثروت تبدیل می‌شوند. همچنان که اکنون در کنار بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان مراکز رشد به عنوان مراکز تولید ثروت فعالیت می‌کنند که این روند در ایران نیز باید دنبال شود و شبکه علمی کشور باید در جهت رسیدن به این هدف حرکت کند.

واعظی همچنین با اشاره به 15 برابر شدن ظرفیت پهنای باند داخلی و 11 برابر شدن ظرفیت پهنای باند خارجی طی دولت یازدهم گفت:‌ تا کنون دو فاز شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده و فاز سوم نیز در کمتر از یک ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود. 

آ

 

تولید افتتاح اطلاعات فناوری راه‌اندازی مراکز پهنای ظرفیت برابر واعظی نخواهد نمایشی گزارش ارتباطات بهره‌برداری نتیجه