برگزیده ها
تبعات تحریف سخنان رئیس‌جمهور از سوی رسانه ملی

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا*

مازندمجلس:همایش سراسری قوه قضائیه با حضور روسای سه قوه برگزار شد، آقای روحانی در بخشی از سخنان خود به سختی و سنگینی کار در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت «چند بار پیش و پس از انقلاب به قوه قضائیه دعوت شدم؛ این تعبیر زیبایی نیست،‌ اما ترسیدم که به قوه قضائیه بروم و هیچگاه جرأت نکردم که به دستگاه قضایی بروم. کار سخت و سنگینی بر عهده قاضی است چه قاضی نشسته و چه قاضی ایستاده» اما متأسفانه همین جمله رئیس جمهور در زیرنویس شبکه خبر این طور منعکس شد که «بعد از انقلاب هم چندین بار به قوه قضائیه احضار شدم ترسیدم بروم». این دو جمله دو معنای کاملا متفاوتی از یکدیگر دارند.

عوض کردن جمله رئیس جمهور در زیرنویس رسانه ملی معلوم است با یک سوء نیتی انجام شد. باید به این مورد حتما توجه شود چون کسی که این چنین خبر را تنظیم کرده، نیتش اطلاع رسانی نبوده است.

انعکاس نادرست سخنان مسئولان سه قوه می تواند تأثیراتی در سطح جامعه داشته باشد بنابراین وقتی واژه «دعوت» را بردارند و واژه «احضار» را در جمله رئیس جمهور جایگزین کنند به هیچ وجه توجیه پذیر نیست چون فاصله معنایی این دو کلمه بسیار زیاد است. در واقع کسی که این کار را انجام داد نیت اطلاع رسانی نداشت بلکه می خواست با طرح چنین مسئله بازتاب هایی را در سطح جامعه ایجاد کند و این نقض غرض در بحث همگرایی و وحدتی است که نیاز امروز جامعه اایران است و باید همه مسئولان و رسانه ها به ویژه رسانه ملی در این زمینه دقت لازم را داشته باشد.

در همایشی که روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه بر هماهنگی بیشتر تأکید کردند و امروز نیز همگرایی، وحدت و همصدایی اصل لازمی برای کشور محسوب می شود همه باید به این اصل ملتزم باشند و از طرح بحث های تفرقه انگیز پرهیز کنند.

* فعال سیاسی اصولگرا و نماینده ادوار مجلس

29214

قضائیه رسانه جامعه سخنان جمهور مسئولان روسای همگرایی امروز رسانی اطلاع ترسیدم سنگینی زیرنویس احضار انقلاب