برگزیده ها
آمادگی ایتالیایی ها برای همکاری در پروژه های انرژی، نفت و گاز صانیر

مازندمجلس: تهران- ایرنا- رئیس هیات مدیره شرکت «آنسالدو» ایتالیا در دیداری برای همکاری دو جانبه با شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران (صانیر) در ایران و بازارهای بین‌المللی اعلام آمادگی کرد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، طی نشستی که ظهر امروز با حضور رئیس هیات مدیره، مدیر بازرگانی بین الملل و چند تن از مدیران ارشد این شرکت ایتالیایی در شرکت صانیر برگزار شد، دو طرف درخصوص همکاری دوجانبه برای اجرای پروژه های مختلف در حوزه برق و انرژی و نفت و گاز با هم تفاهم کردند.
برپایه این گزارش، مقرر شد شرکت ایتالیایی یاد شده به روش سرمایه گذاری مشترک، همچنین ارائه فاینانس و گشایش ال. سی در اجرای پروژه های داخلی و خارجی برق و انرژی و پروژه های نفت و گاز صانیر همکاری داشته باشد.
«بهمن صالحی» مدیرعامل شرکت صانیر در این نشست درخصوص پروژه های صانیر در خارج از کشور گفت: اکنون این شرکت 23 پروژه فعال خارجی دارد که شامل پروژه های جدیدی در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و تانزانیا نیز می شود.

** فعالیت های حوزه نفت و گاز صانیر
به گفته صالحی، شرکت صانیر از حدود هشت سال پیش تاکنون فعالیت در حوزه نفت و گاز را آغاز کرده و اکنون دو پروژه ساخت خط لوله گاز ارمنستان و تامین تجیزهات پالایشگاهی را در دستور کار خود دارد.
وی اظهار داشت: در سال 94 این شرکت برای توسعه میادین نفتی کشور عراق اعلام آمادگی کرد و در ماه های گذشته نیز با تقویت کادر مدیران ارشد خود، درصدد حرکت جدی تر در این عرصه هاست.
صالحی همچنین به ساخت پالایشگاه 100 هزار بشکه ای در قزاقستان و پالایشگاه 250 هزار بشکه ای در سریلانکا، به عنوان دو پروژه اصلی صانیر در این حوزه اشاره کرد.
این فعال بخش خصوصی پیش تر در گفت وگو با ایرنا اعلام کرده بود: با وجود گشایش های ایجاد شده در فضای پسابرجام، اما هنوزشرکت های ایرانی از مشکلات نقل و انتقالات بانکی و عدم پشتیبانی ضمانتنامه ها و بیمه نامه ها برای حضور در پروژه های خارجی رنج می برند.
به گزارش ایرنا، شرکت صانیر نیز از سال 1373 با بهره گیری از 21 سهامدار شامل تولیدکنندگان، پیمانکاران و شرکت های معتبر مهندسی مشاور در زمینه های مختلف انرژی مانند برق، آب، فاضلاب، نفت و گاز، ساختمان و... در گستره ای از قاره آسیا تا آمریکای مرکزی در مدت 22 سال بیش از 220 پروژه را به ارزش بیش از یک میلیاردو 700 میلیون دلار به انجام رسانده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**3065 *1579* خبرنگار: محمد ملک دار*انتشار : مرضیه فاتحی

پروژه صانیر انرژی ایرنا صالحی مدیران اقتصادی گزارش همکاری ایتالیایی خارجی پالایشگاه اکنون فعالیت اعلام قزاقستان درخصوص خبرنگار آمادگی اجرای مختلف همچنین گشایش