برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- دستیار دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر این که مقابله با معضل گرد و غبار همکاری‌های جهانی را می‌طلبد، گفت: ایران دستاوردهای خوبی در مقابله با مساله گرد و غبار‌ها داشته است.

مازندمجلس: ایران دستاوردهای خوبی در مقابله با گرد و غبار‌ها داشته استبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، هولیانگ شو روز دوشنبه در کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار با یادآوری سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری سازمان ملل برای مقابله با گردو غبار‌ها و ریزگرد‌ها اظهار کرد: توانمندی‌های ایران در مقابله با ریزگرد‌ها قابل تحسین بوده و برنامه‌های خوبی در این زمینه دارد.
وی با تشریح اقدام‌های اخیر ایران در مقابله با گردو غبار و ریزگرد‌ها خاطرنشان کرد: این اقدامات انجام شده است تا در مناطق درگیر مردم از امنیت خاطر بیشتری برخوردار باشند.دستیار دبیرکل سازمان ملل همچنین بر ضرورت تعامل‌های جهانی و همکاری‌های بین المللی در این زمینه تاکید کرد.
شو اقدامات ایران برای احیای دریاچه ارومیه را نیز ستود و از این اقدام‌ها به عنوان الگوهای خوب ایران در مقابله با مسایل زیست محیطی یاد کرد.
وی مساله و مشکل ریزگرد‌ها را نه منطقه‌ای که جهانی دانست و گفت: این مساله تصمیم گیری‌ها و همکاری‌های جهانی را می‌طلبد تا به دستاوردهای خوبی در این ارتباط دست یابیم.وی مساله ریزگرد‌ها را دارای اثرات بسیار در بعد جهانی دانست و گفت: امید است همکاری‌های بین المللی در این ارتباط بتواند اثرات خوب خود را بگذارد و توسعه باید.
دستیار دبیرکل سازمان ملل یادآور شد: بحث‌ها و مذاکرات در مساله گرد و غبار‌ها می‌تواند راهکارهای مناسبی در این زمینه در اختیار قرار دهد.
در این کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار وزرا و نمایندگانی از ۴۳ کشور جهان شرکت دارند. این همایش تا ۱۴ تیرماه ادامه دارد. 
مقابله ریزگرد‌ها مساله المللی جهانی غبار‌ها زمینه همکاری‌های اثرات دانست ارتباط اقدامات کنفرانس دستاوردهای دستیار دبیرکل