برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایلنا نوشت: رییس مجلس گفت: سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و فرهنگ شفاهی در جامعه رواج دارد.

مازندمجلس:مراسم افتتاح باغ کتاب عصر امروز دوشنبه دوازدهم تیرماه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، جمعی از ناشران و مسئولان پروژه باغ کتاب و اهالی شورای شهر برگزار شد.

علی لاریجانی در این مراسم با اشاره به گشت‌وگذار یک ساعته در باغ کتاب گفت: این مجموعه هم از نظر معماری با سلیقه کار شده و هم نکته بسیار مهمی که باید مساله اصلی سیستم آموزشی ما باشد در آن مورد توجه قرار گرفته است. باغ کتاب با روش‌های نوین سعی دارد به فرزندان ایران زمین بیاموزد که فعال باشند و شناخت معرفتی آن‌ها را ارتقاع دهد. آموزش در دنیای امروز دیگر مجموعه انباشته اطلاعات نیست بلکه افزایش خلاقیت است و نظام آموزشی ما باید به این زمینه مسلح شود و پرسشگری و یافتن پاسخ توسط فرد را به او بیاموزد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه درست برای ارتقای معرفت نسل نو، نکته‌ای بود که در این بازدید کوتاه توجهم را جلب کرد در این مجموعه به خوبی پی برده شده که آینده ایران بسته به این است که ماده اصلی فکری و فرهنگی جوانان ما از کجا تامین می‌شود و باید زمینه بیداری و درک درونی افراد فراهم شود.

لاریجانی اضافه کرد: سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و فرهنگ شفاهی در جامعه ما وجود دارد. تکنولوژی‌های نوین نیز مزید بر علت شده تا زمان کتابخوانی بیش از پیش کاهش پیدا کند. پس باید از روش‌های گوناگون و نوین برای علاقمند کردن جامعه و بویژه کودکان به کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

رییس قوه مقننه سپس با اشاره به بخشی از سخنان محمد باقر قالیباف که گفته بود خوشحالم که پروژه باغ کتاب را در روزهای پایانی خدمتم به بهره‌برداری می‌رسانم، یادآور شد: آقای قالیباف گفتند روزهای پایانی خدمتشان را می‌گذرانند امیدوارم همیشه سرزنده و با انرژی فعالیت کنند و نظام جمهوری اسلامی ایران از وجود ایشان استفاده کنند. از دوره دفاع مقدس تا پس از آن قالیباف در بخش‌های مختلف تلاش‌های به هنگام و سنجیده داشته و با مدیریت خلاق کارهای خوبی برای شهر تهران انجام داده است.

او ادامه داد: شخصا در چندین افتتاح پروژه اتوبان و پروژه‌های فرهنگی وهنری شهر تهران حضور داشتم و از این منظر این موضوع را عرض می‌کنم البته تهران به خاطر پیچیدگی‌های بزرگی که وجود دارد با مشکلات بسیاری روبرو است که باید این گره را با رویه فعال و پرکار حل کنیم.

لاریجانی در پایان گفت:البته قرار بود آقای قالیباف یک باغ فلسفه هم اینجا ایجاد کنند و جانمایی هم شده بود که ظاهرا یادشان رفته و امیدوارم این موضوع نیز پیگیری شود. فلسفه مادر حکمت‌هاست و خوب است که باغ فلسفه نیز پایه‌گذاری شود.

27216

قالیباف لاریجانی تهران شورای مجموعه پروژه اسلامی امیدوارم استفاده فلسفه جامعه فرهنگی کتابخوانی روزهای علی لاریجانی البته موضوع پایانی زمینه اشاره پایین مطالعه سرانه مراسم افتتاح روش‌های آموزشی امروز بیاموزد