برگزیده ها
امکانات جهان اسلام امروز علیه جهان اسلام به کار گرفته می‌شود

مازندمجلس: دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه اگر فرصت لازم برای وحدت جامعه اسلامی پیش بیاید جهان اسلام به قدرت بر‌تر در جهان تبدیل خواهد شد، گفت: متأسفانه امروز امکانات جهان اسلام علیه خود جهان اسلام به کار گرفته می‌شود.

مازندمجلس: دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه اگر فرصت لازم برای وحدت جامعه اسلامی پیش بیاید جهان اسلام به قدرت بر‌تر در جهان تبدیل خواهد شد، گفت: متأسفانه امروز امکانات جهان اسلام علیه خود جهان اسلام به کار گرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب که در رأس هیاتی به ترکیه سفر کرده است روز دوشنبه با محمد گورمز رئیس سازمان دیانت ترکیه در آنکارا دیدار و گفت‌و‌گو کرد. 

او در این دیدار با بیان اینکه نقش علما در ایجاد وحدت میان امت اسلامی نقش برجسته و مهمی است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری علمای جهان اسلام بتوانیم گامی مهم را راستای وحدت امت اسلامی برداریم. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه یقین داریم اگر فرصت لازم برای وحدت جامعه اسلامی پیش بیاید جهان اسلام به قدرت بر‌تر در جهان تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: متأسفانه امروز امکانات جهان اسلام علیه خود جهان اسلام به کار گرفته می‌شود. 

اراکی افزود: امروز هیچ تکلیف و وظیفه شرعی مهم‌تر و بر‌تر از وظیفه یکی کردن و ایجاد وحدت در میان امت اسلامی وجود ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب ابراز امیدواری است که در جریان این سفر با همکاری علما بتوانیم به طرحی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه وحدت امت اسلامی دست یابیم؛ اگر علما حرکت کنند امرا نیز با آن‌ها همراه خواهند شد.  

 در دین اسلام اختلاف فکری رحمت است

محمد گورمز نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به هیات جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه در دنیای معاصر کسانی که می‌خواهند به دنیا نظم دهند مدام از شکلی به شکل دیگر تغییر می‌کنند، اظهار داشت: در دو قرن اخیر آن‌ها سیاست دنیای بدون اسلام را دنبال می‌کنند و می‌خواهند اسلام همانند پروتستان با مردم و دین مردم کاری نداشته باشد و فقط در عبادت و مساجد خلاصه شود البته متأسفانه بخش اعظمی از جهان اسلام متوجه این موضوع نیستند وحتی به این هدف کمک نیز می‌کنند.  

او افزود: وقتی شما مشغول نماز هستید و کودکی سمت آتش می‌رود واجب است که نمازتان را بشکنید و آن کودک را نجات دهید اما امروز می‌بینیم که تمام کودکان امت اسلامی به سمت آتش می‌روند اما ما بی‌توجه به زندگی خودمان ادامه می‌دهیم. 

رئیس سازمان دیانت ترکیه با بیان اینکه در دین ما اختلاف فکری به عنوان رحمت تلقی شده است، اظهار داشت: اما آن چیزی که در دین منع می‌شود درگیری است که متأسفانه ما اختلاف را تبدیل به درگیری کرده‌ایم. 

گورمز با اشاره به اینکه شقاق به معنی دوتیکه کردن امت است، اظهار داشت: ما امروز شاهد وضعیت شقاق در میان امت اسلامی هستیم؛ در احادیث ما شقاق در کنار نفاق آمده است زیرا علت اصلی شقاق، نفاق است. 

او در ادامه به نقش برجسته علما در ایجاد وحدت میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: علما وظیفه خطیری در این زمینه برعهده دارند و امیدوارم این دیدار‌ها بتواند گامی مؤثر در ایجاد وحدت امت اسلامی باشد. 

اسلام اسلامی امروز اینکه اظهار جهانی دبیرکل ایجاد متأسفانه ترکیه وظیفه اختلاف دیدار بر‌تر امکانات تبدیل تقریب گرفته آن‌ها دنیای اشاره زمینه ادامه می‌خواهند درگیری گورمز جامعه تأکید بیاید دیانت همکاری برجسته بتوانیم