برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- نحوه صحیح تست زدن در کنکور یکی از مهمترین راههای موفقیت در این ماراتن علمی است.

مازندمجلس:  کنکوربه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، بسیاری از کنکوری‌ها بدون برنامه ریزی اقدام به تست زنی در کنکور می‌کنند که همین امر موجب می‌شود در آخر وقت کم بیاورند. یکی از مهمترین عوامل مهم موفقیت در کنکور تست زنی صحیح است. همین عامل کوچک اگر مغفول واقع شود می‌تواند ضرر زیادی به فرد آزمون دهنده بزند. در حالیکه این ریزه کاری در صورت اجرای صحیح یکی از عوامل موفقیت در کنکور به حساب می‌آید. 
همه تست‌ها یک امتیاز دارند
موضوع مهمی که افراد کنکوری باید بدانند این است که همه سوالات یک امتیاز دارند و هیچ سوالی نسبت به سوال قبل یا بعد خود امتیاز ویژه‌ای ندارد. نباید خودمان را درگیر یک تست کنیم و وقت زیادی را از دست بدهیم. البته فراموش نکنید هر سوال که به اشتباه جواب دهید، یک سوم نمره منفی دارد. اگر سوالی بسیار مشکل است خود را درگیر آن نکنید و به جای مضطرب شدن از آن گذر کنید. 
برخی متاسفانه اول در دفترچه جواب را زده و بعد وارد پاسخنامه می‌کنند که این کار به شدت اشتباه است. این کار علاوه بر اینکه وقت شما را می‌گیرد، ممکن است باعث شود جواب‌ها را به اشتباه در پاسخنامه منتقل کنید. 
نکات کلیدی در تست زدن
اگر سوالی بسیار سخت است و جواب آن را نمی‌دانید با علامت منهی مشخص کنید. 
ابتدا سوالات را اجمالی مطالعه کنید و بعد اقدام به پاسخگویی کنید. 
ابتدا سوالاتی را که جوابشان را می‌دانید و آسان هستند را پاسخ دهید. 
موضوعی که نباید فراموش شود این است که زودتر از زمان مشخص شده باید تست‌ها را به پایان برسانید. به عنوان مثال ادبیات باید در ۱۵ دقیقه پایان پذیرد. جواب سوالات را با پاسخنامه مطابقت دهید و بدون خواندن سوال به صورت کامل از وارد کردن جواب خودداری کنید. 
موضوع مهم دیگر آن است که اگر دچار کمبود وقت شدید به سراغ سوالاتی بروید که دارای ضریب بالاتری است و ابتدا سوالات آن درس را پاسخ دهید. 
درسوالاتی که آخر آن‌ها به درست است یا نیست، می‌شود یا نمی‌شود ختم می‌شود دقت کنید، زیرا درست نخواندن سوال باعث از دست دادن پاسخ صحیح می‌شود.
معمولا داوطلبان در شروع آزمون، دستپاچه هستند و سریع شروع به پاسخ دادن تست‌ها می‌کنند دقت کنید که دستپاچگی و عجله باعث زدن پاسخ غلط نشود. 
نفس عمیق را فراموش نکنید و اینکه افکار مثبت باعث بالا رفتن روحیه شما می‌شود. پس خونسرد باشید که راز موفقیت شما در همین آرامش نهفته است.
محدثه میر سلطانی- کاارشناس ارشد امور آموزشی
 
سوالات کنکور سوالی پاسخنامه فراموش اشتباه نکنید امتیاز موفقیت تست‌ها سوالاتی پایان  ابتدا اینکه بسیار نباید اقدام عوامل زیادی آزمون درگیر