برگزیده ها
مازندمجلس: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز دوشنبه تأکید کرد، از آنجا که آمریکا در حال تعلل در خصوص اموال و دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در این کشور است، صبر مسکو در قبال واشنگتن به سر آمده است.

به گزارش فارس، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تعلل آمریکا در قبال مسئله ضبط دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در این کشور تأکید کرد که «صبر مسکو در قبال واشنگتن به سر آمده است».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز دوشنبه تأکید کرد، از آنجا که آمریکا در حال تعلل در خصوص اموال و دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در این کشور است، صبر مسکو در قبال واشنگتن به سر آمده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واکنش روسیه به اقدامات آمریکا در قبال ضبط اموال و دارایی‌های روسیه در آمریکا گفت: «به عنوان یک قانون، ما درباره اصل تقابل صحبت کرده‌ایم. صبر روسیه در قبال این مسئله در حال اتمام است و ما این مسئله را در موقعیت‌ها و سطوح مختلف اعلام کرده‌ایم. پاسخ بیشتر به این سوال به عهده وزارت خارجه روسیه است».

بنا بر این گزارش، اواخر ماه دسامبر سال 2016 میلادی، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کرده و اعلام کرد که 35 نفر از دیپلمات‌های روسیه در واشنگتن و سرکنسول این کشور در سن فرانسیسکو باید آمریکا را ترک کنند و دو مرکز دیپلماتیک روسیه در نیویورک و مریلند نیز باید تعطیل شود.

در تاریخ 30 دسامبر دسترسی دیپلمات‌های روسیه به این مجموعه‌ها قطع شد. واشنگتن این تحریم‌ها را به حملات سایبری ادعایی علیه موسسات سیاسی آمریکا مرتبط دانسته و در نهایت روسیه را به انجام این حملات متهم کرده است.
 
روسیه آمریکا واشنگتن دیپلماتیک دارایی‌های مسئله تأکید گزارش اموال سخنگوی اعلام کرده‌ایم دسامبر حملات دیپلمات‌های درباره دیمیتری کرملین امروز ریاست‌جمهوری پسکوف دوشنبه