برگزیده ها
مازندمجلس: سرپرست حجاج ایرانی از تکمیل شدن ظرفیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج خبر داد و با اشاره به موجی که علیه حج در داخل کشور راه افتاده است، تاکید کرد: بر اساس تصمیم نظام، کارهای حج 96 با قوت دنبال خواهد شد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر با اشاره به آمادگی تمام بخش‌ها برای برگزاری حج 96، تاکید کرد: با وجودی که ظرفیت کاروان‌های حج تکمیل شده است و حتی گروهی هم به عنوان رزرو ثبت‌نام کرده‌اند، ولی متاسفانه عده‌ای دنبال تحریک و فضاسازی علیه حج هستند.

او موجی را که در داخل کشور علیه فریضه حج راه انداخته شده است، بسیار خطرناک توصیف کرد و با اشاره به این‌که روز گذشته(یکشنبه) در دیداری دو ساعته با تعدادی از خانواده‌های شهدای منا مطالبات آن‌ها مطرح و توضیحات لازم ارائه شد، گفت: در روزهای اخیر عده‌ای فضای تلخی علیه حج و سازمان حج و زیارت به‌وجود آورده‌اند و برخی رسانه‌ها در آستانه برگزاری حج به دنبال فضاسازی علیه این فریضه بزرگ و تاثیرگذار دینی هستند.
قاضی عسکر یادآور: بر اساس تصمیم نظام کارهای حج 96 طبق روال عادی با قوت دنبال خواهد شد.
وی افزود: تفاهم‌نامه امضاءشده با وزارت حج عربستان، همچنان با قوت درحال پیگیری است و مجموعه نظام باید پشتیبان تصمیم اتخاذ شده باشند تا این فضای منفی شکسته و جلوی تبلیغات علیه فریضه حج گرفته شود.
در ادامه این جلسه نصرالله فرهمند _ سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج _ و دکتر سیدعلی مرعشی_ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعت هلال احمر_ از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های هواپیمایی، اسکان، تغذیه، تدارکات، حمل‌ونقل درون‌شهری و امور پزشکی و درمانی گزارشی ارائه کردند و گفته شد: امور اجرایی هر بخش با روال طبیعی جلو رفته است.
دکتر مرعشی اضافه کرد: تمام پزشکان مرد و زن برای خدمات رسانی به ضیوف‌الرحمان آماده‌اند، داروهای مورد نیاز زائران تامین و بسته‌بندی شده و قرار است به عربستان منتقل شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم تقویت هرچه بیشتر فضای صمیمانه موجود میان بعثه و سازمان حج تاکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر در هفته حج شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مظلومی _معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری _نیز از آماده شدن بسته‌های فرهنگی زائران حج 96خبر داد.
دنبال زیارت تصمیم المسلمین برگزاری فریضه تاکید حجت‌الاسلام اشاره ارائه تکمیل فضاسازی عربستان گرفته فرهنگی زائران پزشکی مرعشی عده‌ای ظرفیت افتاده کارهای کاروان‌های برنامه‌ریزی رهبری ثبت‌نام سرپرست نماینده سیدعلی