برگزیده ها
مازندمجلس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: در سال ۹۵ به دلیل کاهش بارندگی و تشدید کم‌آبی آبرسانی سیار به ۵۹ روستا افزایش یافت و در سال جاری تاکنون ۴۰ روستا از طریق تانکر آبرسانی شده است.

محمد احمدی جبلی در گفت‌وگو با تسنیم، از اجرای 11 پروژه مجتمع‌های آبرسانی روستایی در قم خبر داد و اظهار داشت: مجتمع بزرگ آبرسانی شهدای کهک درحال‌توسعه و گسترش است که در صورت تحقق اعتبارات تا پایان سال 97 بحران کم‌آبی روستاهای بخش کهک رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم آبرسانی سیار به روستاها را به دلیل تنش‌های آبی موردتوجه قرار داد و افزود: آبرسانی سیار به روستاها به دلیل کمبود یا تنش‌های آبی و یا مشکل کیفیت آب است که تا سال 94 تنها 39روستا کمبود آب با آب‌رسانی سیار جبران می‌شد. به گفته وی، در سال 95 به دلیل کاهش بارندگی و تشدید کم‌آبی آب‌رسانی سیار به 59 روستا افزایش یافت و در سال جاری تاکنون 40 روستا از طریق تانکر آبرسانی شده است.

احمدی جبلی بابیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 80 روستای استان باید از سرشاخه‌های دز آبرسانی شود گفت: تا سال 94 تعداد 47روستا از 80 روستا در قالب مجتمع‌های آبرسانی تأمین شدند، این آمار در سال 95 به عدد 62 روستا رسید که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال نیز به 72 روستا برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم بابیان اینکه مقابله جدی با انشعابات غیرمجاز از اولویت‌های استان است خاطرنشان کرد: با پیمایش تأسیسات، شبکه‌های آبرسانی و مشترکان در بستر GIS بسیار از انشعابات غیرمجاز شناسایی و نیز اطلاعات طول عمر شبکه‌ها احصا می‌شود.
آبرسانی روستا استان روستایی فاضلاب مدیرعامل کم‌آبی روستاها کمبود تنش‌های آب‌رسانی اینکه غیرمجاز انشعابات پایان بابیان افزایش بارندگی سرشاخه‌های روستای تشدید تأمین احمدی تانکر تاکنون مجتمع‌های