برگزیده ها
مازندمجلس: نماینده دائم چین در سازمان ملل که کشورش ریاست ماهانه شورای امنیت را بر عهده دارد، اعلام کرد کشورهای عربی باید بحران خود را از طریق گفتگو حل کنند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیو جی نماینده دائم چین در سازمان ملل تأکید کرد که باید بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از راه گفتگو حل شود.

نماینده چین که کشورش ریاست ماهانه شورای امنیت را بر عهده دارد اعلام کرد که باید این بحران از طریق گفتگوی میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صورت بگیرد و به صورت ضمنی تأکید کرد که قرار نیست شورای امنیت در این بحران دخالت کند.

وی همچنین تأکید کرده که چین از هر اقدامی که کشورهای عربی برای آشتی و بازگشت به روابط حسن همجواری انجام دهند استقبال می کند.

با گذشت بیش از یک ماه از بحران قطر روز دوشنبه (دیروز) محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه این کشور به کویت سفر کرد و پاسخ کشورش به مطالبات کشورهای عربی از دوحه را به امیر کویت تقدیم کرد. عربستان، امارات، بحرین و مصر در فهرستی ۱۳ گانه، برای بازگشت روابط با دوحه پیش شرط گذاشته بودند. از نکات مهم این فهرست، درخواست از قطر برای قطع روابط خود با ایران، تعطیلی شبکه الجزیره و اخراج رهبران اخوان المسلمین از دوحه بود.
بحران کشورهای امنیت شورای روابط کشورش نماینده تأکید حاشیه بازگشت ماهانه ریاست اعلام گفتگو