برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمرگفت: تجهیزات هر امدادگر برای فعالیت در کوهستان دو میلیون تومان است که با خرید این تجهیزات تیم‌های امداد کوهستان امسال با بهترین تجهیزات به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

مازندمجلس: امداد کوهستانشاهین فتحی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با اشاره به فعالیت تیم‌های امداد کوهستان در کشور گفت: همزمان با گرم شدن هوا و افزایش حضور هموطنان در ارتفاعات تیم‌های امداد ونجات کوهستان هلال احمر با توان بیشتر اقدام به امدادرسانی می‌کنند.
وی ادامه داد: در ایام تعطیلات و افزایش حضور افراد در ارتفاعات نیروهای امداد کوهستان افزایش می‌یابند تا در کمترین زمان به مصدومان احتمالی امدادرسانی کنند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه پایگاه‌های امداد کوهستان افزایش یافته است، تأکید کرد: در استان تهران ۵ پایگاه جدید، سال گذشته به ارتفاعات اضافه شد.
به گفته فتحی، امداد و نجات در تهران موضوعی بین بخشی است و علاوه بر هلال احمر، نیروی انتظامی، سازمان بحران شهر تهران و نیروی انتظامی حضور داشته و ارتفاعات این شهر بین هلال احمر وسازمان آتش نشانی تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه تجهیزات امداد و نجات کوهستان بسیار گران قیمت است، گفت: امسال تجهیز تیم‌های امداد کوهستان در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اینکه تجهیزات امدادی هر امدادگر در کوهستان ۲ میلیون تومان هزینه در بردارد. سعی کردیم این تجهیزات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم به زودی کار تقسیم تجهیزات جدید امداد کوهستان در میان امدادگران انجام می‌شود.
فتحی در مورد امداد هوایی به مصدومان در ارتفاعات گفت: در صورتی که فردی در ارتفاعات دچار حادثه شود و نیاز به امداد هوایی باشد با توجه به تبحری که خلبانان بالگردهای هلال احمر دارند کار امدادرسانی به صورت هوایی انجام می‌شود.اگر در منطقه امکان نشستن بالگرد وجود داشته باشد کار انتقال مجروح با فرود بالگرد انجام شده در غیر این صورت با استفاده از سبد مخصوص، مصدوم به داخل بالگرد منتقل  می‌شود.
وی از فدراسیون کوهنوردی خواست برای امدادرسانی بهتر مسیرو برنامه صعود تیم‌ها را دراختیار هلال احمر قرار دهد تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان امداد رسانی انجام شود.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه بیشترین حوادث کوهستان در فصل تابستان رخ می‌دهد، تاکید کرد: در این زمان چند طیف کوهنورد حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و آماتور به ارتفاعات می‌روند و کوهنوردان حرفه‌ای به خاطر حضور در ارتفاعات دچار حوادث خاص می‌شوند. بیشترین حوادث رخ داده برا‌ی کوهنوردان آماتور گرما زدگی و مفقودی است. این درحالی است که بیشترین تلفات مربوط به کوهنوردان نیمه حرفه‌ای است.
به گفته فتحی بیشترین حوادث کوهستان که به هلال احمر اعلام شده است مربوط به رشته کوه‌های البرز مرکزی، سبلان، اشترانکوه و تفتان است.
وی از کوهنوردان خواست در صورت بروز هر گونه حادثه  از جمله مفقودی، سقوط از ارتفاع، گرما زدگی یا گزیدگی توسط حیوانات و حشرات موضوع را از طریق تلفن ۱۱۲ هلال احمر به امدادگران اعلام کنند. 
امداد کوهستان ارتفاعات تجهیزات حرفه‌ای کوهنوردان اینکه بیشترین امدادرسانی حوادث افزایش حادثه تهران بالگرد امدادگران اعلام تیم‌های هوایی خواست آماتور مفقودی مربوط معاون کمترین میلیون تجهیز مصدومان میزان انتظامی نیروی عملیات تقسیم