برگزیده ها
نقشه راه انرژی و آموزش در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ابلاغ شد

مازندمجلس: وزارت صنعت، معدن و تجارت با در نظر گرفتن اسناد بالادستی، نقشه راه انرژی و آموزش در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی را در بازه زمانی سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ تدوین و ابلاغ کرد.

مازندمجلس: وزارت صنعت، معدن و تجارت با در نظر گرفتن اسناد بالادستی، نقشه راه انرژی و آموزش در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی را در بازه زمانی سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ تدوین و ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، به منظور تبیین محورهای کلیدی، تعهدات و الزامات مدیریت انرژی و آموزش در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی مبتنی بر مراتب اهمیت ماموریت های وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستیابی به بهره وری انرژی، توسعه فناوری های پاک و تجدیدپذیر و همچنین آموزش های موثر در حوزه HSE ، نقشه راه مدیریت انرژی و آموزش تدوین و ابلاغ شد.

این نقشه راه به ترتیب شامل ۲۳و ۲۰ راهبرد ، برنامه و شاخص عملکردی تخصصی در بازه زمانی سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ و بر اساس پنج اصل خط مشی، طرح ریزی و اجرا، بازبینی ، اقدام بعد از بازبینی و همچنین پایش مستمر شاخص ها است.

ارتقای دانش، آگاهی و انگیزش تخصصی حوزه HSE مدیران ارشد، میانی و شاغلین بخش صنعت و معدن به منظور پیشگیری از حوادث و خسارات انسانی و سرمایه ای و همچنین ارتقای بهره وری انرژی و توسعه فناوری های پاک و تجدید پذیر در حوزه صنعت، معدن و تجارت و کاهش شدت انتشار آلاینده های زیست محیطی را می توان به عنوان مهمترین خط مشی های این نقشه راه معرفی کرد.

این نقشه راه که با در نظر گرفتن اسناد بالادستی از قبیل قانون اصلاح الگوی مصرف، برنامه کم کربن، INDC ، برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است، اهدافی مانند کاهش سالانه تلفات انرژی در بخش ساختمان های ستادی به میزان ۵درصد و افزایش سهم انرژی های تجدید پذیر در این ساختمان ها را به میزان ۲۰ درصد دنبال می کند.

چشم اندازهایی مانند افزایش ۱۰ درصدی اجرای طرح های میان مدت بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش شدت مصرف انرژی به میزان ۳۰ درصد در طول پنج سال و کاهش عدم انطباق با استانداردهای انرژی به میزان ۱۰ درصد در این نقشه راه گنجانده شده است.

انرژی آموزش وزارت همچنین برنامه تجارت میزان توسعه ایمنی بهداشت تدوین ابلاغ ساختمان بازبینی ارتقای مانند تجدید افزایش منظور اسناد گرفتن بالادستی زمانی فناوری مدیریت تخصصی