برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایرنا نوشت: عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون با تصمیم گیری اکثریت اعضا از زیر مجموعه فراکسیون ولایت مجلس خارج شد و از این پس به صورت مستقل به کار خود ادامه می دهد.

مازندمجلس:جبار کوچکی نژاد روز سه شنبه با اشاره به جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیش از 130 عضو دارد و این فراکسیون به همراه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس زیرشاخه های فراکسیون ولایت مجلس محسوب می شدند.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مقرر شد که ما دیگر زیر چتر فراکسیون ولایت مجلس نباشیم و به عنوان فراکسیون نمایندگان ولایی به صورت مستقل تصمیم گیری کنیم ولی در صورت ضرورت با دیگر فراکسیون ها تعامل خواهیم داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: این موضوع مورد تایید اکثریت اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس قرار گرفت و از این رو بنا شد که ما چارچوب و مرامنامه مستقل داشته باشیم و دیگر زیرمجموعه فراکسیون های دیگر نباشیم.

جدایی فراکسیون ولایی از فراکسیون ولایت

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه ای جدایی خود را از فراکسیون ولایت مجلس اعلام کرد.

در این بیانیه خطاب به ملت ایران آمده است: با شروع مجلس دهم، فراکسیون اکثریت مجلس با نام فراکسیون ولایت به ریاست علی لاریجانی تشکیل شد و امید وحدت نمایندگان ولایت مدار در یک فراکسیون واحد اکثریت را ایجاد کرد ولی از همان روزهای اول، تعدادی از همکاران عضو فراکسیون ولایت تحت عنوان فراکسیون مستقلین اعلام موجودیت کردند و منجر به انشقاق در فراکسیون ولایت شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در نهایت فراکسیون اکثریت ولایت به دو فراکسیون نمایندگان مستقل و نمایندگان ولایی تقسیم شد، فراکسیون مستقلین در روند فعالیت خود در برخی موضوعات با فراکسیون امید همراه می‌ شد و در برخی موضوعات خود را با فراکسیون نمایندگان ولایی همراه می‌ کرد. چنین رویکردی از فراکسیون مستقلین، فراکسیون نمایندگان ولایی را در تصویرسازی با مشکل روبرو می‌ کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هر یک از همکاران عزیز و فراکسیون ‌های مجلس حق مسلم و طبیعی دارد که به تشخیص خود عمل کنند ولی امکان پاسخگویی برخی تصمیمات به مردم و جامعه برای نمایندگان عضو فراکسیون ولایی وجود نداشت و همین امر موجب شد تا شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در آخرین جلسه خود در تاریخ 11 تیرماه 1396 به اتفاق آرا فراکسیون نمایندگان ولایی را به عنوان یک فراکسیون مستقل از فراکسیون ولایت اعلام کنند و مصوبه شورای مرکزی در جلسه مجمع عمومی فراکسیون در روز سه‌ شنبه مورخ 13 تیر ماه 1396 تقریبا به اتفاق آرا مورد تایید مجمع عمومی قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه یادآور شده است: بدیهی است که فراکسیون نمایندگان ولایی تمام تلاش خود را برای همکاری و تعامل با فراکسیون‌ های دیگر براساس اساسنامه، ارزش‌ها،‌ اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب به کار خواهد گرفت و از این بعد هم پاسخگوی تصمیمات، اقدامات و مواضع خود به ملت بزرگ ایران خواهد بود.

در این بیانیه تاکید شده است: فراکسیون نمایندگان ولایی در آینده اعضای خود را معرفی خواهد کرد تا همه مردم عزیز در جریان فعالیت ‌ها، اقدامات و تصمیمات فراکسیون قرار گیرند.

در بخش دیگری از این بیانیه گفته شده است: امید است به فضل الهی شاهد مجلسی پویا، پیگیر مطالبات مردم و به ویژه رهبر معظم انقلاب در کلیه‌ حوزه‌ ها به خصوص در زمینه ارتقای شرایط اقتصادی کشور، حل مشکلات تولید و ایجاد اشتغال باشیم.

27212

فراکسیون ولایی نمایندگان ولایت بیانیه مستقل مستقلین اکثریت تصمیمات عنوان همراه ادامه شورای اعلام فعالیت اتفاق انقلاب اقدامات عمومی همکاران مرکزی موضوعات باشیم نباشیم تاکید افزود امروز تعامل تایید اسلامی جدایی اعضای ایجاد