برگزیده ها
عضو جامعه روحانیت به زاکانی: دنبال «آتش‌بس» هستید یا اتهام‌زنی؟

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آقایان زاکانی و توکلی بیکار هستند و می نشینند کلماتی مانند آتش بس را مطرح می کنند، گفت: وگرنه اگر ما وارد گود شویم وقت نداریم که بنشینیم و این کلمات را طراحی کنیم!

مازندمجلس:حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به مفهوم «آتشبس» که به تازگی از سوی علیرضا زاکانی و بعضی از چهره های اصولگرا مطرح شده است،گفت: نقد و انتقاد حتی اگر به اختلاف هم برسد برایجامعه یک امر مفید و ضروری است منتهی به شرط اینکه غرض از نقد و انتقاد و اصلاح عالمانه،علمی، عقلی، اجتماعی و خیرخواهانه باشد. اگر ما نقد را عالمانه، عاقلانه، ناصحانهو باتجربه مطرح نکنیم همه این ها نمک پاشیدن بر زخم موجود است که قطعا زیانش بیشتراز بهبودی است. ما باید نقد را داشته باشیم اما به شرطی که با آگاهی و اطلاعات همهجانبه باشد و نسخه اصلاحی داشته باشد. من بارها گفته ام که اصولگرایی بدون اصلاح طلبیو اصلاح طلبی بدون اصولگرایی امر معقول و مجربی نیست.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: من خدمتآقای زاکانی عرض می کنم که آقای زاکانی! همین نامه اولیه شما که اعلام آتش‌بس بود با اتهام شروع شده است. شما گفته اید که طرف مقابل شما مرعوب و مفتون غرب هستید!خود این نقض غرض است. شما بگویید در جامعه مشکل وجود دارد. عوض اینکه ما مدام بهیکدیگر بپریم و مچ همدیگر را بگیریم بیایید اول روبروی هم بنشینیم و مشکلات رامطرح کنیم و با کمک همدیگر آنها را حل و فصل کنیم. آن وقت نظراتتان را درباره کرسنت یا قرداد توتال مطرح کنید.

او گفت: من می گویم میزان حال فعلی است نه اینکهدر گذشته چه بلایی بر سر کرسنت و توتال آمده است. الان این قردادها مانند مرده ایهستند که باید دفن شوند! اگر بخواهیم از آن ها مدام سوال و جواب کنیم مرده بو میگیرد!

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بهتر است بنشینیم مناظرات وانتقادات را روبروی همدیگر بگوییم تا بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم، گفت: ما بایدبین محکماتی که در جامعه وجود دارد با متشابهات تفاوت قائل شویم. همه ما چهاصولگرا، چه اصلاح طلب و چه مستقل مشخص کنیم، اصل نظام جمهوری اسلامی را قبول داریم یانداریم، اصل انقلاب را قبول داریم یا نداریم؟ قانون اساسی و ولایت فقیه را قبولداریم یا نداریم؟ بر اساس این محکماتی که ما آن ها را قبول داریم می گوییم کهدرباره اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی، حوزه ارتباطات و ... کارهای خاصی باید صورتبگیرد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: امامراحل فرمود اسرائیل باید از بین برود ولی در زمان مقام معظم رهبری سیاست اینطوریشد که می خواهیم یک رفراندوم در فلسطین برگزار شود و از فلسطینی های آواره شده وساکن قدس نظرخواهی کنیم و آن وقت همه به نظر آن ها تسلیم شوند. گرچه همه نتیجه اینرفراندوم را می دانند که نابودی اسراییل است. اما این نظریه به خاطر این مطرح شدهاست که الان 39 سال قبل نیست. برای این، این مثال را زدم که بگویم بسیاری از مسائلاز گذشته تا به حال تغییر کرده است و حالا باید کسانی که به یکدیگر انتقاد دارندروبروی یکدیگر بنشینند و مسائل مورد بحثشان را مطرح کنند نه اینکه مدام همدیگر رابه مفتون زده بودن غرب متهم کنیم. ما باید بدانیم که شرایط بین المللی تغییر کردهاست و ما باید با پیشنهادات عینی و واقعی به نسخه مورد قبول برسیم.

مسئول شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ما نباید خیلی از الفاظ بترسیم، گفت: الان در هفته قوه قضاییهو بزرگداشت نام و خاطره شهید بهشتی هستیم. ما او را به خاطر داریم که که او درکنار خودش مجاهد خلق، کومله و کمونیست را داشت. همه می نشستند و حرف هایشان را میزدند و بعد نتیجه گیری می کردند. الان هم بهتر است بنشینیم و کنار هم حرفمان بزنیمبه جای اینکه آقای زاکانی جدا حرف بزند، آقای توکلی جدا، آقای عبدی هم جدا. گرچهاختلافات را باید طبیعی بدانیم و بپذیریم.

اکرمی ادامه داد: ما باید بین افراد و جریان فرقبگذاریم. ممکن است یک فردی در جریان اصولگرا حرفی را هم مطرح کند اما آن حرف رانباید به پای کل یک جریان سیاسی نوشت. جریان یعنی یک سیستم فکری و اساسنامه ومرامنامه. به نظر من نباید از اظهارات فردی یک نفر تعبیر به جریان کنیم. خود منیقینا اصولگرا هستم اما اصولگرای اصلاح طلبم، یا کسانی مانند آقای تابش یا محسنهاشمی درست است که در جرگه اصلاح طلبان می گنجند اما قطعا رگه هایی از اصولگراییرا هم به همراه خود دارند. اصولگرای بدون اصلاح طلبی و اصلاح طلبی بدون اصولگراییهم نمی شود. بنابراین بهتر است خط فاصل میان اصولگرایی و اصلاح طلبی را به اندکبرسانیم تا اگر فردی زمانی یک لفظی هم به کار برد آن را مختص یک جریان اصولگرایییا اصلاح طلبی منحصر ندانیم.

او در پایان با بیان اینکه آقای زاکانی و آقایتوکلی بیکار هستند و می نشینند کلماتی مانند آتش بس را مطرح می کنند، گفت: وگرنهاگر ما وارد گود شویم وقت نداریم که بنشینیم و این کلمات را طراحی کنیم!

29219

اصلاح اینکه زاکانی جریان جامعه داریم اصولگرا بنشینیم همدیگر مانند ادامه روحانیت نتیجه اصولگرایی انتقاد جمهوری نداریم؟ سیاست یکدیگر نباید اصولگرای بدانیم محکماتی کسانی تغییر کرسنت عالمانه اکرمی هستید آتش‌بس مبارز مفتون سیاسی گذشته توتال روبروی برسیم