برگزیده ها
10 هزار شغل در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایجاد شد

مازندمجلس: کرمان- ایرنا- رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: این سازمان طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید 10 هزار اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

مازندمجلس: مهدی کرباسیان روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش معدن، فرصت ها و چالش ها در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سازمان با اتمام طرح های پیش رو نیز بیش از پنج هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم بیش از 210 هزار میلیارد ریال از اموال ایمیدرو واگذار و به اسم خصوصی سازی رد دیون شده بود و در کنار آن شرکت ملی فولاد با سابقه بیش از 60 سال منحل و صندوق بیمه معدن که یک صندوق حمایتی به شمار می رفت در فهرست واگذاری قرار گرفته بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: همچنین شرکت تهیه و تولید معدنی در فهرست واگذاری قرار گرفت و 45 درصد آن به بانکها واگذار شده بود.
کرباسیان خاطرنشان کرد: 240 هزار میلیارد ریال طرح نیمه تمام در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران داشتیم و امروز با افتخار اعلام می کنیم تعداد زیادی از این طرح ها افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: فولاد شادگان در حال بهره برداری است و فولاد میانه، هفته آینده افتتاح می شود و عملیات اجرایی آلومینیوم تیتانیوم کهنوج و روی مهدی آباد آغاز شده و توانستیم در کنار بخش خصوصی و حمایت دولت، سازمان ناکارآمد ایمیدرو را به یک سازمان توسعه گرا تبدیل کنیم.
کرباسیان از روند طرح منطقه ویژه پارسیان خبر داد و افزود: مسائل زیرساختی این منطقه با 10 هزار هکتار مساحت در غربی ترین نقطه هرمزگان انجام شده و تا کنون پنج شرکت معتبر برای توسعه پتروشیمی در این منطقه زمین دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر مقدمات انبار کردن و واردات پودر آلومینیوم نیز در این منطقه توسط یک شرکت چینی انجام شده است.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اضافه کرد: در منطقه ویژه پارسیان 19 اسکله وجود دارد که از این تعداد، چهار اسکله انتخاب شده و عملیات اجرایی طرح تا مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم این منطقه به یکی از قطب های بزرگ صنعتی کشور در کنار خلیج فارس در زمینه صنایع فولادی، آلومینیومی و پتروشیمی تبدیل شود.
کرباسیان با بیان اینکه برای راه اندازی بخش بندر در این منطقه بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام می شود ادامه داد: این اقدامات حداقل 10 هزار اشتغال در این منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: در خصوص این طرح با وزیر نفت جلساتی برگزار کردیم و خوشبختانه حمایت ویژه وی را در توسعه پتروشیمی منطقه ویژه پارسیان خواهیم داشت.
تاکنون در منطقه ویژه پارسیان 2 واحد پتروشیمی با مجموع سرمایه گذاری 4.2 میلیارد دلار آغاز به کار کرده است که با تکمیل طرح های آن برای 75 هزار نفر به طور مستقیم و برای حدود 270 هزار نفر به طور غیر مستقیم، شغل ایجاد می شود.
*خبرنگار: کمیل بهشتیان **انتشاردهنده: مجید ملازاده
7429/1772

منطقه توسعه صنایع پارسیان ادامه میلیارد پتروشیمی ایجاد معدنی کرباسیان معادن فولاد ایمیدرو نوسازی تبدیل حمایت آلومینیوم اجرایی مستقیم سرمایه عملیات گذاری اسکله واگذاری خصوصی واگذار افزود خبرنگار صندوق فهرست افتتاح تعداد خاطرنشان اضافه برداری