برگزیده ها

مازندمجلس: معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه در چارچوب نشست های تخصصی کنفرانس بین المللی آستانه 5، امروز سه شنبه 13 تیرماه 96 با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

مازندمجلس: حسین جابری انصاری و استفان دی میستورا در این نشست، در خصوص آخرین تحولات روند ژنو و روند آستانه در زمینه گفتگوهای سوری - سوری، تثبیت آتش بس، توقف خشونت و اقدامات عملی زمینه ساز صلح گفتگو و رایزنی کردند.
 
جابری انصاری با تاکید بر این که دو روند آستانه و ژنو مکمل یکدیگر هستند، دستاورد تلاشهای پیشین این دو روند و نیازهای پیش روی آن را مورد بحث قرار داد. مذاکره کننده ارشد کشورمان در روند آستانه همچنین بر نقش سازمان ملل در زمینه کمکهای فنی به شکل گیری توافق درباره مناطق کاهش تنش و نیز کمک به گفتگوهای سوری - سوری با هدف آغاز روند مصالحه ملی تاکید کرد.
 
استفان دی میستورا نیز ضمن اعلام حمایت سازمان ملل از تلاشهای سه کشور ضامن در چارچوب مذاکرات آستانه، خواهان افزایش نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تلاش های سازمان ملل در چارچوب گفتگوهای ژنو شد. طرفین در این دیدار همچنین اهمیت و فوریت توجه به تامین نیازهای انسانی مردم سوریه را خاطرنشان کرده، پیشنهاد های اجرایی جدید در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند.

آستانه زمینه گفتگوهای نیازهای همچنین چارچوب تلاشهای تاکید جابری دیدار انصاری میستورا