برگزیده ها
روحانی به عمار حکیم:  ایران حامی ثبات و اتحاد عراق است

مازندمجلس: سیاست > دولت - رییس جمهور با تبریک پیروزی‌های اخیر دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه با تروریسم و آزادسازی موصل تاکید کرد که باید با تدبیر مسوولان عراقی و تقویت وحدت و یکپارچگی همه اقوام، شادمانی ملت دوست و برادر عراق از آزادی موصل، حفظ و دوچندان شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در دیدار سید عمار حکیم رییس تحالف ملی عراق اظهارداشت: با پیروزی های موصل و شکست تروریست‌ها امیدواریم امنیت، ثبات و وحدت عراق بیش از پیش تقویت شود که بی تردید این ثبات و امنیت، به نفع روابط دو ملت ایران و عراق است.

رییس جمهور با بیان اینکه تقویت و تحکیم روابط تهران - بغداد خواست دو ملت ایران و عراق و در مسیر منافع مشترک است ، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیوسته خواهان روابطی مستحکم با همه همسایگان، بویژه عراق می‌باشد.

روحانی در ادامه، ضرورت به حاشیه راندن مباحث اختلاف برانگیز و تقویت پایه های وحدت میان همه اقوام در عراق را مورد تاکید قرار داد و گفت: ‏جمهوری اسلامی ایران از عراق با ثبات یکپارچه و متحد حمایت می کند و هر حرکتی که وحدت و ‏یکپارچگی عراق را تضعیف کند به نفع هیچ کس و مورد قبول نخواهد بود.

عمار حکیم نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت ها و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق بویژه در مبارزه با داعش ، گفت: آزاد سازی موصل باعث تقویت وحدت ملی در عراق شده است .

رییس تحالف ملی عراق به شرایط جدید کشورش پس از آزادی موصل اشاره کرد و اظهارداشت: عراق بعد از آزادسازی موصل با فضای جدید ، انتظارات و چالش های جدیدی مواجه شده که عبور از این چالش ها ، برنامه ریزی و طرح ریزی های دقیق و مشارکت همه اقوام و گروههای سیاسی را می طلبد.

حکیم همچنین بر ضرورت گسترش و تقویت بیش از پیش روابط تهران و بغداد تاکید کرد.

29216

تقویت روحانی اسلامی روابط جمهوری بویژه ضرورت تاکید حمایت اقوام بغداد امنیت تحالف دیدار تهران اظهارداشت