برگزیده ها

مازندمجلس: شمیرانات- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارات استان تهران گفت: تعداد بیمه شدگان صنعت فرش از ۲۷ هزار نفر در سال ۹۳ به کمتر از ۱۱ هزار نفر در سال جاری رسیده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا مس فروش، بعد از ظهر سه شنبه در مراسم همایش ثبت جهانی فرش دستباف ورامین در کاخ موزه نیاوران طی سخنانی با بیان این که در دهه اخیر جایگاه صادراتی فرش تحلیل رفته است، گفت: این مساله همه دست اندرکاران صنعت فرش را آزار می دهد.

وی گفت: بخش خصوصی مرتبط با تولید فرش و دولت باید برای رونق مجدد تولید، اشتغال و صادرات این محصول هماهنگ عمل کنند و مشکلات موجود را از پیش رو بردارند، که مهمترین این اقدامات تشکیل انجمن طراحان فرش با حضور اساتید مجرب این حرفه و بهره گیری از فن آوری های نوین در این صنعت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارات استان تهران اضافه کرد: با انعقاد ۲ تفاهمنامه با ستاد توسعه فناوری های هویت ساز و نیز احداث مرکز نوآوری و شکوفایی فرش محقق می شود را کمکی بزرگ به این صنعت دانست.

مس فروش با بیان این که ۵۲ هزار بافنده فرش در استان تهران فعالیت دارند، گفت: متاسفانه تعداد بیمه شدگان این صنعت از ۲۷ هزار نفر در سال ۹۳ به کمتر از ۱۱ هزار نفر در سال جاری رسیده است.

وی تعداد تعاونی های فرش دستباف را ۱۲۴ عدد و میزان صادرات فرش استان را ۴۷ درصد کل فرش صادراتی کشور اعلام کرد.

استان تهران صادرات تعداد تولید دستباف شدگان تجارات صادراتی