برگزیده ها
پاسخ وزیر آموزش و پرورش درباره عزل و نصب‌ اقلیت‌ها و قومیت‌ها در دانشگاه فرهنگیان

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی سوالات نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش، گفت: سیداحسن علوی از پاسخ‌های دانش آشتیانی قانع شد اما اعلام نظر دو نماینده دیگر به هفته آینده موکول شد.

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی سوالات نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش، گفت: سیداحسن علوی از پاسخ‌های دانش آشتیانی قانع شد اما اعلام نظر دو نماینده دیگر به هفته آینده موکول شد.

به گزارش ایلنا،‌ سیدحمایت میرزاده در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه ۱۳ تیرماه) با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش طبق دستور جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون حاضر شد، گفت: حسینعلی حاجی دلیگانی، جلال محمودزاده و سیداحسن علوی از جمله نمایندگانی بودند که سوالات خود را از دانش آشتیانی عنوان کردند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حسینعلی حاجی دلیگانی سوالاتی را در خصوص تخلفات بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان و عزل و نصب‌های صورت گرفته در این راستا مطرح کرد، افزود: وزیر آموزش و پروش نیز در پاسخ با اشاره به اینکه هم اکنون نمایندگان مجلس در کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در حال بررسی مسائل هستند از این رو باید تا مشخص شدن نتیجه منتظر ماند تا بتوان تصمیم گیری مناسبی انجام داد.

وی تصریح کرد: نماینده مردم شاهین شهر در مجلس درخواست کرد تا وزارت آموزش و پرورش پاسخ سوالاتش را در مدت یک هفته و به صورت مکتوب ارائه کند تا پس از بررسی با اطلاعات شخصی‌اش نسبت به اعلام نظر اقدام کند.

میرزاده با بیان اینکه جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس سوالاتی را در خصوص توجه نشدن به مدارس مناطق محروم و توجه نشدن در عزل و نصب‌ها به اقلیت‌ها و قومیت‌ها خصوصا در دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد، ادامه داد: دانش آشتیانی نیز در پاسخ با اشاره به اینکه ممکن است افراد به دلایل مختلفی مانند نوع رشته تحصیلی و غیره پذیرفته نشده باشند لذا باید این موضوع را به طور موردی مطرح و بعد بررسی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نماینده مردم مهاباد در مجلس درخواست کرد تا ظرف مدت یک هفته نسبت به اعلام نظر خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه سیداحسن علوی، نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس سوالاتی را در خصوص نوسازی مدارس، مسائل حق التدریس‌ها، استخدام‌ها و غیره مطرح کرد، گفت: وزیر آموزش و پرورش نیز در پاسخ عنوان کرد که مدارس تخریبی از سال‌های گذشته وجود داشته و طی سال‌های گذشته تا امروز همه تلاش کردند تا مشکل رفع شود لذا نمی‌توان یک شبه مسئله را رفع کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس از پاسخ وزیر آموزش و پرورش قانع شد.

آموزش نماینده پرورش اینکه کمیسیون فرهنگیان اشاره بررسی اعلام آشتیانی شورای مدارس سوالاتی سیداحسن اسلامی نمایندگان تحقیقات سوالات مهاباد اقدام تصریح قومیت‌ها درخواست دیواندره گذشته سال‌های کامیاران مسائل سنندج دانشگاه سخنگوی تشریح امروز میرزاده اقلیت‌ها حسینعلی صندوق عنوان محمودزاده دلیگانی ذخیره