برگزیده ها
پارلمان ایران از گسترش همکاری‌ها بین تهران و پیونگ‌یانگ حمایت می‌کند

مازندمجلس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر کره شمالی بر روابط پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

مازندمجلس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر کره شمالی بر روابط پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره‌شمالی ظهر امروز در دیدار کانگ سام هیون، سفیر این کشور در تهران با اشاره به سابقه خوب و طولانی روابط دو کشور گفت: ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین در زمینه‌های گوناگون بین دو کشور وجود دارد و پارلمان جمهوری اسلامی ایران از گسترش همکاری‌ها بین دو کشور حمایت می‌کند. 

او افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در مجلس شورای اسلامی آمادگی تسهیل و تسریع همکای‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف را دارد.ت

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – کره شمالی ضمن استقبال از توسعه همکاری‌های پارلمانی فیمابین گفت: امیدواریم با تبادل هیأت‌ها و گروه‌های دوستی سطح همکاری‌ها را افزایش دهیم و باعث تقویت و گسترش روابط در همه زمینه‌ها باشیم.

او همچنین در این دیدار از موضع کشور کره در قبال حملات تروریستی تهران تشکر کرد. 

کانگ سام هیون، سفیر کره شمالی در تهران نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از این فرصت و با تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان همکاری بین دو کشور، گفت: با توجه به اعمال تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا نسبت به دو کشور ایران و کره شمالی، استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند برای دو کشور بسیار مفیدو به نفع طرفین باشد.

سفیر کره شمالی در ادامه ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی تهران، افزود: منبع تروریسم در جهان و منطقه آمریکا، کشورهای غربی و اسرائیل هستند. ما از مواضع محکم ایران در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم و خوشحالیم که جایگاه ایران در خلیج فارس روز به روز تحکیم یابد.

او در پایان از بروجردی و اعضای گروه دوستی ایران – کره شمالی برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.

شمالی تهران پارلمانی دوستی دیدار اسلامی بروجردی روابط همکاری‌ها حمایت گسترش افزود جمهوری تروریستی آمریکا زمینه‌های تروریسم ظرفیت‌های شورای تاکید پارلمان می‌کند فیمابین